Laptop problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MariaM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Hallo Allemaal ben een newbie hier met een groot probleem.

Heb een laptop van ca. 6 jaar oud ik weet het een oud bakkie maar ik kon er tot vorige week nog prima mee uit de voeten.
Ik zit er nooit mee op het internet,maar nu even wel gedaan er staat anti virus op maar hij ging toch behoorlijk vreemd doen dus virusscan geddan en spyware check laten doen .
Kwam niet echt iets bijzonders uit.
Dus dacht doe ik ook nog even schijfopruiming en daar is denk ik iets helemaal niet goed gegaan,want nu krijg ik m'n laptop niet meer opgestart.
Hij begint normaal en dan krijg ik het zoekscherm voor windows maar dan houd krijg ik weer het scherm voor de f toetsen al van alles geprobeerd maar nergens in opstarten.
Het lukt mij ook niet om de recovery cd de draaien.
Ook heb ik de cd gekopieerd naar een usb stick om op die manier te proberen om hem weer aan de praat te krijgen.
Wie kan mij helpen AUB.ik wwet het niet meer:confused:

Wat de recovery cd betreft. Dan moet er in de BIOS ingesteld staan dat het opstarten vanaf CD-ROM voorgaat op de harddisk.

Je kunt in de BIOS komen door direct bij het opstarten op F2, ESC, DEL te drukken. Dit verschilt per merk laptop, dus een kwestie van proberen.

Hij staat ingesteld op removeble devise en als ik dan bij F2 kijk dan is het lagacy floppy drive weet niet hoe ik dat kan veranderen zoveel verstand heb ik niet van computers

Er moet ergens een lijstje zijn genaamd "Boot order" of "Boot priority", iets in die trant.
Die zul je dan zo moeten instellen:
1. CD-ROM (DVD-ROM)
2. Removable drive
3. Harddisk

Zo ben je er van verzekerd dat wanneer je problemen hebt kunt opstarten van USB-stick, floppy of CD/DVD.

Onderin staan meestal de knopjes die je kunt gebruiken om wijzigingen te maken. Bij mij is een "Enter" voldoende om een lijstje op te roepen met de mogelijkheden, en dan kun je met de pijltjes naar de gewenste optie. En dan weer Enter om het te bevestigen.
Bij het verlaten van de BIOS moet je dan wel de wijzigingen opslaan (Save), anders dan vergeet hij ze. Dit kan ik vinden op de laatste pagina van de BIOS.

Heb nu cd rom drive bovenaan staan maar er gebeurd nog niks,ook niet met usb stick,moet soms nog iets veranderen:confused:
Na tig keren proberen heeft ie um eindelijk te pakken hij is nu bezig ben benieuwd.
Als het gelukt is zet ik het hier neer.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost hartsikke bedankt voor de hulp:love::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan