laptop problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
heb hier een acer laptop met meerdere problemen.
1/ viel constant uit tijdens gebruik ( temp is ok )
2/ na een tijdje kreeg ik constant foutmelding bij opstart
mbijpj.jpg


3/ ik slaag er niet in een ander os te installeren, valt steeds uit voor einde installatie

de HD heb ik vervangen door een, met zekerheid werkend, exemplaar.

Iemand enig idee ?

op google een en ander gevonden, heb de batterij en de cmos-batterij eruit gehaald en terug geplaatst, daarna viel de laptop onmiddellijk uit na de startknop ingedrukt te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Haal het geheugenbankje er eens uit en maak de contacten ervan goed schoon. Ook even het slot waar hij in hoort schoon blazen. Uiteraard haal je eerst de lader eruit en tevens de accu.
 
Hallo

"een acer laptop met meerdere problemen"

Merl/typenr/ouderdom is nuttige info met deze symptomen.

Indien dit een al oudere laptop is , is deze ooit stofvrij gemaakt ???

Laptop's meten meestal enkel de t° van de c.p.u.

Fabrikanten gaan uit van een zuiver toestel (koeling o.k.)

Indien deze echter niet in orde is , en er toch nog langdurig verder mee wordt gewerkt , kan in extreme gevallen de g.p.u/motherboard chipset zelfs (gedeeltelijk) loskomen.

Tussen de regels door lezende , vrees ik dat dit hier aan de hand is ???

Peter
 
ME is de Intel Management Engine dus ik verwacht ook dat het met hardware te maken heeft. Vandaar mijn opmerking m.b.t. het geheugen.
 
Als je die hebt kun je dat uiteraard proberen. Maar een garantie dat daarmee het probleem verholpen is kan ik niet geven.
 
Dit is een fout die optreed in de POST (Power On Self Test) van de BIOS.
Gezien je de BIOS al hebt gereset kan ik maar één verdere oorzaak bedenken, en deze is dat je CPU te heet is geworden, en het heeft begeven.
I'm sorry.
 
bios reset is nog niet gebeurd ... probleem is dat ik niet meer in bios kan geraken.
 
Hallo

"en deze is dat je CPU te heet is geworden, en het heeft begeven."

Een p.c. (desktop/laptop) met een defekte c.p.u. is volledig dood ... wat hier het geval niet is...

Ik hoop ooit nog eens een antwoord te krijgen op de info gevraagd in # 5 van 11u42.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"en deze is dat je CPU te heet is geworden, en het heeft begeven."

Een p.c. (desktop/laptop) met een defekte c.p.u. is volledig dood ... wat hier het geval niet is...

Ik hoop ooit nog eens een antwoord te krijgen op de info gevraagd in # 5 van 11u42.

Peter

Voor de CPU hoeft alleen de von neumann loop te werken, alle busstructuur kan defect zijn.
 
Ja dat kon ook nog ;) meestal gaan voeding, mobo en cpu samen ;) met een mooie rookpluim.. stinken! haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan