laptop q61 harde schijf probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,

Ik heb hier een Compaq q61 staan, deze starte op tot het bureaublad (nog geen iconen zichtbaar) en daar bleef het bij.
Besturingsysteem is windows 7 ultimate.
Windows opnieuw geinstalleerd, maar na de installatie blijft hij opnieuw opstarten
Alle opties daar al geprobeerd maar zonder resultaat.

De laptop geeft de melding dat windows niet kan worden gestart vanwege een wijziging in de software of hardware

De harde schijf met killdisk om zeep geholpen, nieuwe partities gemaakt maar ook dit zonder resultaat.
Bekijk ik de schijf met easus dan zie ik 2gb als unallocated staan. Deze kan ik ook niet zichtbaar krijgen.
Niet met easus, killdisk of partition manager.

Nu denk ik dat er in die 2 gb een soort van boot zit (door compaq er in gebakken)
Hoe krijg ik die schijf helemaal gewist?

harde schijf eruit halen, aan een andere pc hangen met een converter en formatteren.

Tja, dat heb ik allemaal al gedaan, zie ook eerste bericht, bovendien blijft er met een format nog veel op schijf staan.

In die andere pc de partities weghalen wil niet?

Of het probleem bij de harde schijf ligt moet nog worden bewezen.

De partities weghalen wil wel, echter die ene van 2 gb kan ik niets mee.

Ik heb hem als slave in een pc gehangen en met killdisk gewist. Hang ik hem dan weer in de laptop en duw esc als hij opstart en laat dan de partities controleren dan ziet hij die partitie als Boot

Helaas heb ik geen hdd liggen die er ook in kan anders had ik dat al geprobeerd

Laatst bewerkt door een moderator:
HP (waar Compaq een onderdeel van is) werkt soms met een eigen bios in hun hardware. Ik heb het ook meegemaakt met een HP media center. De dvd kon op geen enkele computer werken, enkel op die eigen pc. Met eigen biosversie werken. Een beetje zoals apple nog steeds doet. Kan je niet een dvd bestellen via compaq om de pc te herinstalleren? want die opstartloop zal zijn door een conflict met die bootpartitie. Ik vrees dat het vervangen van die schijf ook een opstartdvd van compaq zal vereisen om via dat medium tevens doe bootpartitie opnieuw aan te maken.

Harry, dat is ook waar ik bang voor ben. Probeer het nu nog even met gparted
anders Hp maar eens contacten

Met gparted de boot partitie kunnen verwijderen, nu kijken of hij installeren wil

Laatst bewerkt door een moderator:
@luuk2512, Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Als je informatie wilt toevoegen zonder dat er iemand gereageerd heeft kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan