Laptop reageert niet na een nieuwe lader te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boubie

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Dag allemaal,

Ik heb onlangs een universiële lader gekocht omdat de originele het begeven heeft. Je kunt deze gaan zetten op 18, 18.5, 19, en 20volt zetten, standaard stond deze op 19volt. Ik heb deze dan zo ingestoken in de laptop en de laptop gaat sindsdien niet meer aan en ook het ledjes op de laptop niet meer.Het ledje op de lader brand maar niet constant zoals het zou moeten zijn, het knippert. Ook heb ik de lader op 18.5volt gezet zoals de oude lader is er geen beterschap in. Zou het kunnen dat de laptop zwaar defect is geraakt?
Mss weet iemand het probleem hier? Alvast bedankt.

Grtz....

kan je de plus en min ook nog ompolen van die universele lader??
en onder op je laptop zal wel een sticker zitten waarop staat hoeveel volt hij nodig heeft en je ameperage is ook belangrijk

kan je de plus en min ook nog ompolen van die universele lader??
en onder op je laptop zal wel een sticker zitten waarop staat hoeveel volt hij nodig heeft en je ameperage is ook belangrijk

Dank u voor uw reactie. Ik heb het niet begrepen, wat bedoel je met ompolen?
De laptop heeft 18,5Volt nodig.

Dank u voor uw reactie. Ik heb het niet begrepen, wat bedoel je met ompolen?
De laptop heeft 18,5Volt nodig.

en wat voor amperes geeft je universele lader af ,ook erg belangrijk dus
en hoeveel ameperes heeft je laptop nodig??,beide erg belangrijk

en wat voor amperes geeft je universele lader af ,ook erg belangrijk dus
en hoeveel ameperes heeft je laptop nodig??,beide erg belangrijk

Stickertje op de lader staat:
model: SCAC2004
AC INPUT: 100-240V.1.0A. 50-60Hz
DC OUTPUT: 16V/18V/19V/20V @ 3A MAX
OUTPUT POWER: 60W MAX

Stickertje op de laptop staat:
IPUT: 18.5V
3.5A

Denk je dat het met de Ampère te maken heeft?
Nogmaals bedankt!!!

Grtz...

kijk je universele lader geeft 3 AMP
en je laptop vraagt 3.5 AMP
dus dat gaat nooit werken

kijk je universele lader geeft 3 AMP
en je laptop vraagt 3.5 AMP
dus dat gaat nooit werken

Heb ik niet aan gedacht. Ik dacht dat het belangrijk is om gewoon de voltage in het oog te houden. Blijkbaar niet.

Bedankt!

je zal een lader nodig hebben van 18,5 volt en een ampere of 4 of 5 hoe hoger hoe minder warm de lader word

je zal een lader nodig hebben van 18,5 volt en een ampere of 4 of 5 hoe hoger hoe minder warm de lader word

Kan de laptop niet defect geraken als de lader ingesteld is op 20volt dan dat op de laptop 18,5volt staat?

Als de laptop 3,5 ampere vraagt dan zal de lader (ook al staat die op 20 volt) dit niet trekken en de spanning zelfs de 20 volt niet halen vermoed ik.
De lader kan maar 3 Amp leveren en komt gewoon adem te kort om 3,5 A te leveren bij 20 volt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan