Laptop recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonyhood

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
ik heb mijn laptop na een aantal crashes maar laten recovere, wat zijn de basic programma's die ik er op meot zetten en die handig zijn

Wat ik in ieder geval zou doen,is een image maken van de C:\ partitie.

Als je die image maakt nadat je alle programma's hebt geïnstalleerd die je er op wilt hebben staan en nadat je de mappen Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten,permanent op een andere partitie hebt gezet,dan raak je genoemde data niet kwijt bij een crash en kun je direct weer doordraaien na het terugzetten van de image ;)

Kijk hier even onder punt 72 voor een handleiding.

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Greetz

Wat ik in ieder geval zou doen,is een image maken van de C:\ partitie.

Als je die image maakt nadat je alle programma's hebt geïnstalleerd die je er op wilt hebben staan en nadat je de mappen Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten,permanent op een andere partitie hebt gezet,dan raak je genoemde data niet kwijt bij een crash en kun je direct weer doordraaien na het terugzetten van de image ;)
je bedoelt als een soort backup? maar ik ben wel van plan om een backup te kopen

maar ik ben wel van plan om een backup te kopen
Een backup kun je niet kopen,die moet je zelf maken met een speciaal image programma.

Beschik je over een originele Windows CD en zoja welke?

Greetz

ik heb geen enkel cd bij die laptop gekregen.

maar ik zou dus zo'n image meoten maken en dan internet instaleren welke software progamma's zou ik dan moten downloaden?

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat je een Windows installatie hebt,maar geef eens wat meer info over de laptop en de besturing,dat voorkomt vragen snap je ;)

Ik ken wel een freeware imageprogramma en daar kun je,uiteraard,een image mee maken,maar niet terugzetten,dan moet je eerst een z.g.n. "bootable" WinPE CD maken.

1.Welke Windows draai je?

2.Beschik je over meerdere partities?

3.Kun je van iemand een Windows CD lenen?

1.Welke Windows draai je?
vista( duh dat ik problemen heb)
2.Beschik je over meerdere partities?
wat zijn partities?(tijdens recovery werd daar ook al naar gevraagd ik ahd hd en 1 gedaan)
3.Kun je van iemand een Windows CD lenen?
volgens de asus help man zou windows gewoon geinstaleerd worden(mijn laptop is at the moment nog bezig met recovery en mijn vraag was dus wat te doen na)

wat zijn partities?(tijdens recovery werd daar ook al naar gevraagd ik ahd hd en 1 gedaan)
Partities zijn aparte gedeelten op de hardeschijf,die je in de verkenner als meerdere schijven kunt zien.

Op C:\ staat Vista en als het goed is heb je ook een (misschien verborgen) partitie waar de recovery bestanden op staan en verder een partitie waar je data op kun zetten.
volgens de asus help man zou windows gewoon geinstaleerd worden(mijn laptop is at the moment nog bezig met recovery en mijn vraag was dus wat te doen na)
Wachten we die afloop nog even af,maar je geeft geen antwoord op m'n vraag of je een Vista installatie CD kunt lenen.

Je kunt inmiddels wel een losse Vista herstelconsole downloaden,daar kun je o.a. een herstelpunt mee terugzetten van een bepaalde datum,zie hier de download site en ook eventueel mijn handleiding om er een filemanager bij te zetten,zodat je in geval van problemen je data kunt saven.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=380621

Je hebt volgens mij de onderstaande versie nodig,tenzij je een 64 bits processor hebt,maar dat is niet waarschijnlijk.

De X86 torrent is voor de 32 bits Vista versie.

ik kan neit zo een cd van vista lenen maar dat is volgens mij ook neit nodig hij is inmiddels hellemaal hersteld me laptop en nu zou ik er na internet installatie weer alles mee kunnen doen

ik kan neit zo een cd van vista lenen maar dat is volgens mij ook neit nodig hij is inmiddels hellemaal hersteld me laptop
We praten langs elkaar heen,ik bedoelde niet dat je die Vista CD nodig hebt om de Laptop weer aan de praat te krijgen,daar heb je immers die recovery mogelijkheid voor ;)

Je hebt die Vista CD,of een XP CD is ook goed,nodig om de gemaakte image weer terug te kunnen zetten.

Hier kun je DriveImage XML ophalen en de image mee maken.

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Maar om de image te kunnen terugzetten heb je een z.g.n. "Live CD" nodig en die kun je alleen met een Vista of XP CD maken.

Zie "You can run DriveImage XML from a WinPE boot CD-ROM.".

Lees in de FAQ onder "Q. What Operating Systems are supported?".

Misschien heb ik het mis hoor maar hij wil toch alleen maar weten wat voor programma's handig zijn?
Programma's zoals Office en dergelijke.
Als dat zo is kunnen wij niet zeggen wat jij wil hebben behalve dan dat je in ieder geval een Virus scanner moet hebben en eventueel een Firewall. Verder kan een anti malware programma ook geen kwaad en voor de rest is het maar net wat je ermee gaat doen.

Misschien heb ik het mis hoor maar hij wil toch alleen maar weten wat voor programma's handig zijn?
Ik wil niet zeggen dat jij het mis hebt Raymond Bos,maar persoonlijk vind ik een image programma een zeer handig en nuttig proggie.

Als je een image hebt van een installatie,waar zo'n beetje alle programma's op staan die je wilt gebruiken en je hebt de bovenstaande bestanden inderdaad op een andere partitie geparkeerd,ben je bij een overhoopte virus infectie of een crash binnen 15min weer in de lucht en absoluut virus vrij.

Benieuwd welk programma dat ook doet ;)

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan