Laptop resolutie verhogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TOcean

Banned
Lid geworden
16 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een Packard Bell Easynote MZ36.
Intel Core 2 Duo T5500/2GB RAM zelf gupgrade.

Mijn schermresolutie kan max 1280x800.
Kan ik dit verhogen door een software bijv?

Nee, wat je wel kunt doen is kijken naar de driver... Installeer de nieuwste drivers.

Nee, dat kan niet

als je de drivers hebt geinstalleerd heb je de maximale resolutie van je laptop.

- Je kunt nog een los scherm eraan sluiten

De maximale resolutie van een beeldscherm hangt voor lcd af van het aantal beeldpunten dat er van fabriekswege is ingebouwd. Kort door de bocht is elke pixel een lichtgevend (doorlatend) "lampje" dat aan of uit geschakeld kan worden. Een LCD wordt dan ook gebouwd voor een vaste maximale resolutie: 800 x 600, 1024 x 600, 1240 x 768, 1280 x 800 enzovoort.
Bij die eigen resolutie heeft zo'n scherm het beste beeld. Meer beeldpuntjes weergeven is fysiek niet mogelijk, minder wel. Dat laatste gebeurt door een beeld element over meer pixels te verdelen. 800 x 600 beeldpunten weergeven op een 1280 x 1024 scherm ziet er niet zo gestoken scherp uit b.v. tenzij je maar een deel van het scherm gebruikt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Extra opmerking: bij een extern scherm is niet alleen de max. resolutie van het scherm belangrijk, maar ook de maximale resolutie die de grafische kaart kan aansturen. Een extern scherm betekent dus niet, dat je dan wél een hogere resolutie kunt instellen.
Vreemd ik kon de drivers voor de MZ36 niet vinden op de site van Packard Bell, maar hier vind je ze wel.

Laatst bewerkt:
Kan het echt niet??
Door een updateaan te passen.
Als ikde driver uninstalleer kan ik de resolutie wel hoger doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan