Laptop schakelt over naar accu tijdens gamen/renderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander7390

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo allemaal,

Zoals eerder heb ik nog steeds het zelfde probleem na 2 reperaties...
Ik heb gebeld, en over vertelt, en hun blijven vast houden dat het spel zodanig teveel stroom gebruikt dat het gaat overschakelen naar de accu.
Ik speel vooral BF3 erop en record ook vaak mijn gameplay vast met software.

Kan iemand vastleggen dat het mogelijk is dat de laptop overschakelt naar de accu doormiddel van teveel stroom gebruik van een spel, of dat het helemaal niet kan.

Name: Medion Akoya P6815
Processor: i7-3610QM @ 2,3GHz
RAM: 8GB ram (standard is 6GB)
Videocard: NVidia GeForce GT650M 2GB GDDR3
HDD: 750GB
Resolution: 1366x768

Ik krijg op BF3 vaak wel een FPS van rond de 60.
Hij wil ook zelfs eens overschakelen bij Doctor Simulator 2013.

20130427_132238.jpg20130427_132507.jpg

Die bewering lijkt me onjuist.

Maar haal je batterij er eens uit en speel je spel.
Kijken of hij het blijft doen. Weet je gelijk of je reparateur een beunhaas is:o.

Wellicht moet je enige aanpassingen doen in je energieinstellingen.

Dat valt hij gewoonweg uit. Omdat hij wil schakelen naar de accu. Speel altijd op high performance, en het NVidia instelling zo ingesteld voor maximale frames per second op het spel. Drivers van videokaart helemaal geupdate ook.

Hallo

Volgens mij is de "netentree" van de laptop beschadigt.

Meest voorkomend --> gescheurde soldeerverbindingen stekker/motherboard.

Doordat de soldeerverbindingen gescheurd zijn , warmen deze op (uitzetten) , met als gevolg een slechte verbinding. (geen verbinding)

De laptop detecteerd dat de netadaptor is losgekoppeld , en schakeld over op zijn batterij.

Meestal kun je zelfs voelen dat dit chassisdeel los is ...

Verbeteren doet dit uiteraard niet .... , uiteindelijk treed er zelfs vonkvorming op , met reele kans op defekt/onherstelbaar motherboard.

Peter

Heb zoiets nog niet meegemaakt, terwijl ik toch wel de nodige ervaringen heb.

Zet die fps eens wat lager of heb je dat al gedaan.
Naar mijn mening moet je iets in je energieinstellingen aanpassen.
Wordt hij wel goed gekoeld ?
Voel hij heet aan ?
Komt er erg warme lucht uit de ventilatieopeningen ?

Wellicht komt er iemand langs die je verder kan helpen.

Maar houdt er rekening mee, dat een laptop in principe niet is gemaakt om te gamen, ofschoon je een goede machine hebt.
Ook is mij verteld dat een i5 beter geschikt zou zijn om te gamen.

Hallo

Volgens mij is de "netentree" van de laptop beschadigt.

Meest voorkomend --> gescheurde soldeerverbindingen stekker/motherboard.

Doordat de soldeerverbindingen gescheurd zijn , warmen deze op (uitzetten) , met als gevolg een slechte verbinding. (geen verbinding)

De laptop detecteerd dat de netadaptor is losgekoppeld , en schakeld over op zijn batterij.

Meestal kun je zelfs voelen dat dit chassisdeel los is ...

Verbeteren doet dit uiteraard niet .... , uiteindelijk treed er zelfs vonkvorming op , met reele kans op defekt/onherstelbaar motherboard.

Peter

Op welke manieren (als ze er zijn) zou i?k dit zelf kunnen na checken

Niet doen !!

Het is een vrij jong systeem ( aan de specificaties te zien ) en standaard heb je 2 jaar garantie.
Die vervalt als je er zelf aan gaat "sleutelen"
Ik zou toch nog eens een RMA aanvragen bij Medion. Weet uit ervaring dat de service uitstekend is.

Hallo

"Op welke manieren (als ze er zijn) zou i?k dit zelf kunnen na checken "

Reeds eerder vermeld ... "Meestal kun je zelfs voelen dat dit chassisdeel los is ..."

Ik heb geen flauw idee hoe oud deze laptop is.... indien nog garantie , deze uiteraard claimen.

"en standaard heb je 2 jaar garantie." --> aldi (medion) geeft toch 3 (drie) jaar garantie ???

Mits deze laptop al eerder is hersteld voor dit zelfde probleem "Zoals eerder heb ik nog steeds het zelfde probleem na 2 reperaties..."

Je hebt garantie op een eerder uitgevoerde herstelling (hoe lang ???? meestal is dit 6 maanden tot 1 jaar ???)

Peter

Mijn laptop was gister weer aangekomen van 2e reperatie. Dus garantie is er nog. Is het mogelijk om een vervangende laptop te krijgen of me geld terug krijgen?

Hallo

" Is het mogelijk om een vervangende laptop te krijgen of me geld terug krijgen? "

Nog steeds geen flauw idee hoe oud deze laptop is ....

Indien deze connector door verkeerd gebruik is losgekomen , mag je al blij zijn dat ze deze in garantie willen herstellen.

Geld teruggave??? denk niet dat dit zal lukken , mede omdat we niet weten hoe oud deze is.

Peter

Ik heb ook gemerkt zodra hij naar de accu schakelt hoor ik een ratelend geluidje.

Hallo

"17 augustus aangeschaf 2012 " --> volop garantie dus ... deze claimen.

" hoor ik een ratelend geluidje. " --> moeilijk te beoordelen indien je de laptop niet onder handen hebt , maar kan vonkvorming zijn die je hoort.

Peter

Hoe zal ik de mail naar hun sturen over hoe het er voor staat. Hun zeiden dat ze niet meer naar reparatie wouden doen omdat ze zwaar overtuigd waren dat het een software/elecriciteit conflict was :s

Zet hem eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. ( na een backup )
Kijk dan eens of hij normaal functioneert.
Indien nee, vraag je alsnog een RMA aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan