Laptop schakelt uit. Temp hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Als ik mijn laptop een tijdje niet gebruik schakelt deze zichzelf uit. Gek genoeg heb ik het nog niet meegemaakt dat het gebeurt als ik aan het werk ben. Via het progje Everest ben ik erachter gekomen dat mijn GPU temp rond de 75 graden ligt, wat volgens mij een oorzaak zou kunnen zijn. Dus een oplossing zou zijn het schoonmaken van de koelribben en ventilator. Dit heb ik nog niet eerder gedaan, hoe ga ik te werk, wat moet ik zeker niet doen,...?

Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn voor het spontaan uitschakelen?

Welke laptop heb je?

Bij mijn Acer kom je namelijk heel gemakkelijk bij de ventilatoren en koelribben. Bij mijn Dell zijn ze moeilijker te bereiken.

Energiebeheer schakelt de pc uit als je een zekere tijd niets doet.

Ron

Ik heb een BTO (Built to Order), wat in weze een Compal laptop is.

@Haaren101: Nee, in Energiebeheer staat aangeven dat de pc niet afgesloten moet worden bij geen gebruik. Daarbij sluit hij niet netjes af, van het ene op het andere moment is het *klik* -> uit.

Maar, hoe ga je over het algemeen te werk? Gebruik je een stofzuiger, of is dat niet aan te raden?

Ik heb de laptop deels opengemaakt, daar waar de fan zit. Vervolgens met een luchtbedpomp door de fan en de koelribben geblazen. Temp ligt nu tussen 62 en 67 graden en het probleem is opgelost. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan