laptop scherm acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans3205

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Hallo,

ik heb een acer aspire laptop. Nu heb ik sinds een tijdje dat mijn scherm uitvalt bij het bewegen van de klep. Ik kan als ik een sterke lamp op het scherm zet wel beeld zien. Het is dus het backlight dat uitvalt. Niet altijd, maar ik moet het scherm heen en weer bewegen totdat ik beeld heb, soms blijft het scherm dan aan, regelmatig moet ik weer een andere stand van het scherm zoeken om ver te kunnen werken. Het is net of het scherm(backlight) in een bepaalde , wisselende hoek, geen contact maakt, waardoor het uitgaat. Het werkt lastig omdat je geen goede inkijkhoek meer van het scherm hebt, maar ja je bent dan al blij dat er weer beeld is. :shocked:

Heeft iemand een enig idee ik kan doen, behalve hem wegbrengen voor een waarschijnlijk dure reparatie .

bij voorbaat mijn dank

Hans

ik denk dat er een kabeltje binnenin niet goed zit. Ik weet niet of jij verstand van laptops/computers hebt maar ik denk dat je maar even binnenin moet kijken. als je niet weet hoe het moet. ook niet proberen. dan maar wegbrengen:(
anders nog even bij configuratie scherm kijken en bij de meeste laptops zit er ergens een klein knopje voor als je hem dicht doet dat het licht uitgaat of op standby komt. misschien zit daar een vuiltje op/in

suc6

bedankt

bedankt voor de reactie, Zo goed in laptops ben ik niet, maar ik zal eens zoeken

Hans

HOHOHOHO
wacht even.
als je de laptop opent is de garantie eraf hea!

De garantie is helaas al verlopen,( laptop ruim 1 1/2 jaar oud ) maar als ik hem open maak doe ik dat heel voorzichtig en alleen op die punten waar de er officiele mogelijkheden zitten zoals bij het geheugen en de hd. Maar bedankt voor de waarschuwing.
:D

Het kan een inverter probleem of de backlight verlichting in het scherm zelf zijn. Ook een kabelbreuk in de LCD-inverterkabel is mogelijk. Check de kabels aan beide zijden van het inverterprintplaatje om een beter contact te maken. Als hierdoor het probleem niet verdwijnt is het waarschijnlijk te wijten aan de inverter zelf. Sluit dan een externe monitor aan op de laptop; als deze wel goed werkt is waarschijnlijk de inverter kapot.

opgelost

Het is inderdaad de verbinding tussen de laptop en het beeldscherm. Een van de vele draadjes is waarschijnlijk gebroken. Nu nog ergens iemand zien te vinden die een nieuw kabeltje verkoopt en kan aanbrengen.

Allen bedankt voor de reacties, ik zet deze vraag als opgelost

Hans

Hier heb je wel een handige site, kan je een winkel vinden bij jou in de buurt: Klikken doe je hier. even je plaatsnaam invullen en zoeken maar!

suc6 ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan