laptop scherm dubbel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackp

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Sinds een aantal dagen heeft mij acer aspire 7720 last van dubbel en vaag beeld.
Dubbel: staat twee keer boven elkaar. Nu heb ik net de koelventilator en koelribben schoongemaakt maar helaas is het probleem hiermee niet verholpen.

Kan dit liggen aan de inverter voor het scherm dat deze kapot aan het gaan is??? Of iets anders??

Gr jack

Begrijp ik goed dat je er een beeldscherm op hebt aangesloten?

Hallo

"Sinds een aantal dagen heeft mij acer aspire 7720 last van dubbel en vaag beeld."

Bij dit model laptop , een mogelijke indicatie dat de g.p.u. veel te heet is geworden , en gedeeltelijk is losgekomen v/h motherboard.

"Nu heb ik net de koelventilator en koelribben schoongemaakt maar helaas is het probleem hiermee niet verholpen."

Je vermeld niet of de heatpiperadiator effektief verstopt was door stof , of dat je deze laptop op regelmatige basis stofvrij maakt.

"Kan dit liggen aan de inverter voor het scherm dat deze kapot aan het gaan is??? Of iets anders??"

De invertor heeft hier niets mee te maken , zoals reeds eerder vermeld , is dit zo goed als zeker een g.p.u. probleem.

Een "reflow" van de g.p.u. is een eventuele goedkope/betaalbare mogelijkheid.

Laat dit doen door iemand die dit reeds eerder heeft uitgevoerd.

Je kan dit slechts 1 maal deftig/goed doen.

Indien je deze laptop dan achteraf wel op regelmatige basis zuiver/stofvrij maakt , is deze "herstelling" zo goed als definitief.

Meestal dien je de meeste laptops volledig te demonteren om deze te "reflowen" , voor dit model is dit echter niet nodig.

Het nog verder werken met deze laptop in deze staat , zal enkel de slaagkans op een succesvolle "reflow" doen afnemen.

Peter

Tussen de ventilator en de heatpipe radiator zat een laag stof van enkele milimeters dik.

Laptop is nooit stofvrij gemaakt aangezien ik dit niet wist.

Waar kan ik aankloppen voor die reflow???? Heb daar zelf idd niet de kennis voor.

We hebben enkel malen geprobeerd de laptop opnieuw op te starten vooral na de schoonmaak beurt.

Laatst bewerkt:
Hallo

Waar kan ik aankloppen voor die reflow???? Heb daar zelf idd niet de kennis voor.

Zoals reeds eerder vermeld ... veel werk/moeite is dit niet.

Weet niet waar je woont , maar wil dit gerust gratis voor u doen , op voorwaarde dat je deze achteraf op regelmatige basis stofvrij maakt.

Wil ook nog een beetje eer van mijn werk halen.

Anders zul je lokaal iemand moeten zoeken die de nodige ervaring heeft.

Peter

ik woon in midden limburg terhoogte van Sittard.

als u mij daarmee zou kunnen helpen zou ik u dankbaar zijn.

Hallo

No problem ....

Stuur maar een mail om verder af te spreken

Peter

Hallo Peter,

Ik zit hier met hetzelfde probleem als Jack, alleen met een Medion Akoyo (mim2300)
Deze heeft al enige tijd problemen met de videokaart, als ik m op basis vga laat staan gaat het redelijk, maar als ik de nvidiadrivers installeer gaat het na een paar weken mis.
Medion zelf laat het afweten daar de garantie voorbij is.
Maar sinds gisteren krijg ik ook dit dubbele beeld, voor de rest , raar maar waar, funcioneerd alles gewoon, alleen dubbel.
Heb je voor mij misschien ook raad of advies?
Sorry het is de eerste keer dat ik hier op dit forum ben, maar weet niet hoe ik anders aan wie een vraag kan stellen.
Een dom en blonde huisvrouw uit holland:=).

Groetjes Coby

Hallo

Heb je wel deftig beeld op een extern scherm ???

Vermoedelijk niet , en indien dit zo is , rest er slechts 1 conclusie.

Jammer genoeg dezelfde symptomen met zo goed als zeker dezelfde oorzaak...

Door oververhitting g.p.u. losgekomen v/h motherboard.

De "Medion Akoyo" laptops bezitten als extra nadeel , dat de g.p.u. extra vastgelijmd is op het motherboard.

Een deftige "reflow" is volgens mij op dit specifieke model niet mogelijk , en zeker al niet als deze extra is vastgelijmd.

Niets belet u natuurlijk om toch een reflow te laten uitvoeren.

Niet gewaagd , niet gewonnen.

Mocht je dit laten uitvoeren , laat dit doen door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Jammer maar helaas dus.

Dank u voor het antwoord, was al bang dat het zo iets was.
Nog niets anders ondervonden dan pech van deze medion notebook.:confused:
Heb zelf al geprobeerd om de notebook los te maken, maar dat wil zelfs niet lukken.
Dus grote schoonmaak van binnen is ook niet mogelijk.
maar in ieder geval toch bedankt.:thumb:

Groetjes Coby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan