laptop schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hallo,

Ik heb hier een oude laptop (Toshiba tecra 8000) met 'n kapotte harde schijf. Ik wil die laptop graag zo goedkoop mogelijk weer werkend krijgen. Nu heb ik een losse externe harde schijf met daarop 2 partities. 1 partitie is leeg, andere is back-up van mijn PC.
Kan het volgende werken: lege partitie van externe harde schijf gebruiken als nieuwe schijf om laptop weer werkend te krijgen? Zo-ja: dan moet ik vast ergens iets wijzigen in de BIOS maar wat? Of is dit een dom plan?
Groet,
Nora

Als jij in het bios bij bootdecvices een optie hebt staan om te booten vanaf extern (USB?) device, dan zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen.
't wordt dan een kwestie van die optie als 1e bootdevice zetten en vervolgens Windows CD erin en draaien maar...............

Wil ik vanmiddag aan de slag met die laptop, blijkt ie geen usb-poort te hebben, dom dom dom. Ik ga sparen voor 'n nieuwe maar iig bedankt.

't wordt dan een kwestie van die optie als 1e bootdevice zetten en vervolgens Windows CD erin en draaien maar...............

Als je XP erop wil zetten is het niet "cd erin en draaien maar" aangezien de usbpoorten tijdens de standaard boot van windows xp gereset worden en dus even het Boot device weg is (vind xp niet leuk :))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan