Laptop sinds 2 dagen niet meer vooruit te branden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Ik ben ten einde raad. Sinds twee dagen is mijn laptop met XP Media Center super en supertraag geworden....... Wat ik ook doe. Opstarten duurt heel erg lang en alle verdere acties of ik nou simpelweg bestanden verplaats of kopieer of een programma opstart, het duurt ontzettend lang. Er valt gewoon niet mee te werken. Het is een Acer Laptop met 2Gb intern geheugen. Heb Ad-aware net laten lopen en hij vindt wel wat maar niet schokkend lijkt mij. Wel heel veel cookies en iets van TAI family en daaronder dan die 145 cookies...... Dit scannen heeft ruim 2 uur geduurd, ook dit duurt dus heel erg lang. Ga nu Spybot eroverheen laten lopen maar verwacht er niet veel van. Alles is verder up-to-date, zowel virusdefinities van de virusscanner (Norman) als ook alle Microsoft updates en patches.

In Taakbeheer zag ik bij de CPU steeds iets van rond de 85 bij "Niet actieve systeemprocessen" staan....... Is dat dan wat?

Help me alsjeblieft, ik kan niet zonder deze laptop. Ik kan wel wat terugzetten met Ghost maar dat is alweer een maand oud en daar word ik ook niet vrolijk van en hoe lang zal dat dan gaan duren als het überhaupt al lukt.......

Groeten,
Zatopek

Die 85% niet actieve systeem-processen bij CPU onder taakbeheer is prima,dat is dus het ONGEBRUIKTE en dus BESCHIKBARE deel van je cpu kracht.
Het gaat om de 15% die dus wel gebruikt wordt.

Ook al eens de boel opgeschoond met b.v. CCleaner??

Dank voor je reactie maar ik kan me niet voorstellen dat CC Cleaner dit kan oplossen. Dat programma verwijdert ook wel eens iets TE veel heb ik gelezen dus ik ben er een beetje huiverig voor. Denk eerder dat ik een virus heb hoewel mij dat ook stug lijkt. Als Spybot klaar is dan zal ik Norman Anti Virus mijn schijven eens laten controleren maar dan had ie toch al lang wat moeten vinden, het programma werkt immers ook op de achtergrond.

Wat een toestanden.......

Wanneer je de automatisch functies gebruikt van CCleaner kan er echt niets mis gaan hoor.

Zeker wanneer je nog nooit junk files, tijdelijke (internet)bestander en register hebt opgeruimd zou dat, wanneer je geen virus/spyware hebt. toch echt wel eens de oorzaak kunnen zijn!

Hoi,

Als je het probleem echt pas sinds een paar dagen hebt, kan je kijken of het werkt, door naar een herstelpunt terug te gaan, dat in elk geval vóór het moment ligt waarop je het probleem hebt geconstateerd.

Wanneer je de automatisch functies gebruikt van CCleaner kan er echt niets mis gaan hoor.

Zeker wanneer je nog nooit junk files, tijdelijke (internet)bestander en register hebt opgeruimd zou dat, wanneer je geen virus/spyware hebt. toch echt wel eens de oorzaak kunnen zijn!
Ik zal het eens proberen dan.................... Register opschonen doe ik al regelmatig met Registry Mechanic....... en tijdelijke Internetbestanden verwijder ik ook al regelmatig handmatig zelf.

@ Teun : herstelpunten werken bij mij niet omdat ik die mogelijkheid uit heb gezet..... Achteraf praten is makkelijk, zucht............

Wanneer doet ie het nou weer normaal.......................:evil:

Heb net ook CC Cleaner gedraaid. Géén resultaat. Het is en blijft een drama.................... Wat nu?

Denk dat ik met Ghost maar wat ga terugzetten. Op hoop van zegen........ Stel dat het dan ook nog steeds traag gaat dan moet het toch wel ergens aan de hardware liggen? Kapotte geheugenbank of iets dergelijks maar in ide gevallen moet je daar toch iets van kunnen zien???

Laatst bewerkt:
Opgelost!!! Ik heb niet zoveel geduld om op reacties te wachten en ik had al het nodige geprobeerd. Allemaal zonder resultaat, had er al weinig fidusie in.....

Met Norton Ghost een image van mijn C-schijf teruggezet van bijna 3 weken terug. Dat moest dan maar..... Wel met de zenuwen in mijn lijf want het systeem was zo vreselijk traag maar het is gelukt.

Wat het nou is geweest, misschien weet Joost het :D

Waarschijnlijk is er een DLL of weet ik wat van het systeem verwijderd of is mogelijk een stukje software de oorzaak?

Enfin, hij doet het weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan