Hallo Allen,
Ik ondervind sinds enige tijd (denk nu een geruime week) een probleem met mijn laptop: zodra ik deze minimaal belast (bijv. bij het afspelen van een youtube filmpje of film van de HD) bevriest het beeldscherm en slaat de laptop vast, vervolgens reageert hij nergens meer op (de cursor beweegt niet, en het normaal draaiende icoontje om een laadproces aan te duiden staat ook stil.
Als ik op de uit knop druk komt de laptop na 30 a 60 sec uiteindelijk in de standby mode waarop ik hem gewoon weer op kan starten (en alles werkt dan weer). Echter hoe vaker dit gebeurt, hoe minder ervoor nodig is om de boel vast te laten slaan (uiteindelijk 2 keer vastgeslagen bij enkel het invullen van de registratie hier van het forum).
Dit probleem is opeens/uit het niets ontstaan en doet zich nu consequent voor iedere keer dat ik met de laptop werk. Met mijn beperkte kennis van computers gok ik dat het misschien te doen heeft met een vollopend tijdelijk geheugen (?) of een probleem met de koeling (geheugen of videokaart te warm) de CPU koeler schakeld overigens gewoon in.
Enkele maanden terug draaide ik hierop nog probleemloos zware 3D tekenpaketten als Inventor en Unigraphics NX, of had ik zowel VLC Media Player en Windows Media Player gelijktijdig (en probleeemloos) aan het draaien.
Systeem:
Asus K72F (2,5 jaar terug nieuw gekocht)
Intel Core i3 CPU M350, kloksnelheid 2.27GHz
4GB Ram
Windows 7 64bits, Versie 6.7.7601 Servicepack 1 Build 7601
C schijf, 25 Gb van 75Gb beschikbaar
D schijf, 105 Gb van 205Gb beschikbaar
Wat ik zelf (zonder succes) heb geprobeert:
- Met C Cleaner de C schijf leeggemaakt
- Met de Windows optie de C schijf leeggemaakt
- Alle schijven gedefragmenteerd (na bovenstaande)
- Diverse programma's verwijderd
- Diverse programma's uit het opstart menu gehaald
- HitmanPro laten scannen op rotzooi (zonder resultaat)
- Diverse gebruikersaccounts geprobeert (eigenaar en administrator)
- Diverse media spelers en browsers (VLC/WMP en IE9/Google Chrome) geprobeert
Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen, iedere reactie word in ieder geval zeer gewaardeerd :thumb:
Ik ondervind sinds enige tijd (denk nu een geruime week) een probleem met mijn laptop: zodra ik deze minimaal belast (bijv. bij het afspelen van een youtube filmpje of film van de HD) bevriest het beeldscherm en slaat de laptop vast, vervolgens reageert hij nergens meer op (de cursor beweegt niet, en het normaal draaiende icoontje om een laadproces aan te duiden staat ook stil.
Als ik op de uit knop druk komt de laptop na 30 a 60 sec uiteindelijk in de standby mode waarop ik hem gewoon weer op kan starten (en alles werkt dan weer). Echter hoe vaker dit gebeurt, hoe minder ervoor nodig is om de boel vast te laten slaan (uiteindelijk 2 keer vastgeslagen bij enkel het invullen van de registratie hier van het forum).
Dit probleem is opeens/uit het niets ontstaan en doet zich nu consequent voor iedere keer dat ik met de laptop werk. Met mijn beperkte kennis van computers gok ik dat het misschien te doen heeft met een vollopend tijdelijk geheugen (?) of een probleem met de koeling (geheugen of videokaart te warm) de CPU koeler schakeld overigens gewoon in.
Enkele maanden terug draaide ik hierop nog probleemloos zware 3D tekenpaketten als Inventor en Unigraphics NX, of had ik zowel VLC Media Player en Windows Media Player gelijktijdig (en probleeemloos) aan het draaien.
Systeem:
Asus K72F (2,5 jaar terug nieuw gekocht)
Intel Core i3 CPU M350, kloksnelheid 2.27GHz
4GB Ram
Windows 7 64bits, Versie 6.7.7601 Servicepack 1 Build 7601
C schijf, 25 Gb van 75Gb beschikbaar
D schijf, 105 Gb van 205Gb beschikbaar
Wat ik zelf (zonder succes) heb geprobeert:
- Met C Cleaner de C schijf leeggemaakt
- Met de Windows optie de C schijf leeggemaakt
- Alle schijven gedefragmenteerd (na bovenstaande)
- Diverse programma's verwijderd
- Diverse programma's uit het opstart menu gehaald
- HitmanPro laten scannen op rotzooi (zonder resultaat)
- Diverse gebruikersaccounts geprobeert (eigenaar en administrator)
- Diverse media spelers en browsers (VLC/WMP en IE9/Google Chrome) geprobeert
Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen, iedere reactie word in ieder geval zeer gewaardeerd :thumb:
Laatst bewerkt: