Laptop Sony Vaio

Status
Niet open voor verdere reacties.

t0nny

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
11
hallo,

Mijn laptop is ongeveer 1,5 jaar oud en maakt veel lawaai als ik de laptop opstart of iets download en het wordt nog veel erger als ik een game speel dan lijkt het net alsof een stofzuiger. Het wordt ook HEEL heet aan de linkerkant dat is de ventilator gedeelte. Maar de rechterkant van de laptop wordt niet heet. De geluid is echt ondragelijk. Maar wanneer ik iets lichts doe bijvoorbeeld browsen op het internet maakt het niet zo een lawaai en wordt het niet heet. Ik had 5 maanden geleden iemand ingehuurd om het schoon te maken maar hij deed het alleen open en spoot met zo een busje airspray. Dat had niks veranderd omdat hij de ventilator of fan weet niet hoe het heet niet eruit had gehaald. Dus hij blies de stof gewoon binnen. Wie weet wat er hier aan de hand is en kan me helpen? Als ik naar de winkel zou gaan hoeveel zou het kosten? Als ik het terug naar de winkel zou brengen zouden ze erachter komen dat ik het heb opengemaakt? Ik zie geen sticker op de laptop.

Alvast bedankt!
 
Kijk hier even wat stof ophoping doet. Tja winkel en hij is al open geweest. Ik zou het wel kunnen. Maar dat is jou beslissing. Klik eigen risico. Succes eventueel. er staan als het filmpje is afgelopen nog veel meer vieze laptops op.
 
Bedankt voor het filmpje maar ik heb Sony Vaio VPCEC3M1E :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maakt niet echt uit de handeling die je moet verrichten is vrijwel het zelfde schroefjes eruit halen en de fan schoon maken...
 
update: ik heb de laptop kunnen openmaken en de fan + heatsink er half eraf kunnen halen. Omdat het aan kleine mini kabeltjes vastzat aan de moederbord kon het niet loskrijgen was bang dat het losgerukt zou worden. Er was wel beetje stof maar niet echt dat het opgehooft was dus eigelijk amper stof had veel meer verwacht dat het echt opgehoopt was. Daarna laptop weer in elkaar gezet en opgestart heeft weinig veranderd. Zou het kunnen komen door de coolpasta? Want ik heb er geen neiuwe coolpasta opgedaan wie kan me helpen?
 
Laatst bewerkt:
jep maar ik ben één schroefje kwijt en ik heb totaal geen idee waar je zo een mini schroefje kan kopen. Als ik die schroefje miss dan weten ze dat ik de laptop heb opengemaakt dan vervalt mijn garantie .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga naar computerwinkel en haal schroefje, wel bij een andere winkel.
 
ik heb het trouwens bij media markt gekocht als ik gewoon op het web aan het surfen ben maakt het niet zo een lawaai echt meeste bij games. En ik denk dat mediamarkt dan de laptop test en niks ziet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Trouwens ik weet nu dat de stof nu niet de probleem is. Is Het mogelijk dat het wordt veroorzaakt door oude koelpasta?
 
dat kan ook het probleem zijn ja...
als je nieuwe koelpasta plaatst koop dan de Arctic silver koel pasta die schijnt erg goed te zijn
 
ja ik heb artic silver 5 gekocht. Maar gister kon ik de fan/heatsing niet helemaal los krijgen van de laptop omdat het vast aan een kabel zat aan de moederboord ik probeerde het te unplugge maar ik ben bang dat als ik teveel kracht zet het helemaal losrukt??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kabel eerst proberen los te krijgen dan met een beetje kracht de heatsink eraf halen
het aangekoekte koelpasta kan er voor zorgen dat de heatsink nogal vast zit een beetje kracht zetten is geen probleem
 
ik kan de kabel niet loskrijngen de heatsink was wel los het was zo moeilijk schoon te maken dat ik die oude paste gewoon erop liet het was zo hard als steen en er ook nieuwe erop heb bijgedaan maar de laptop maakt nog steeds lawaai en wordt warm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pff ik heb nieuwe paste op cpu en gpu gedaan en nu heb alles weer teruggezet en mijn laptop doet niks meer als ik hem aandoe knippert de lamp steeds naar een paar seconde aan en uit. Voor de rest doet de laptop helemaal niks?? Wie kan me helpen aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan