Laptop staat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor011259

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2010
Berichten
48
Hallo ik heb een laptop die vast staat na opstarten.

Even kort verhaaltje, ik had eerst een kapot beeldscherm die heb ik voor 149 euro laten vervangen en zo deed hij het weer, mijn zoon heeft de laptop laten vallen op het eerste gezicht was er niets aan de hand maar ik kreeg last van dat de laptop/beeldscherm vast staat, ik heb de laptop weggebracht naar een winkeltje in sliedrecht waar ze de laptop hebben nagekeken, moederboord gescheurd, die dingen zijn schreeuwend duur zeg dus ik heb gezocht naar een andere gebruikte waarmogenlijk nog een goed mobo in zit maar helaas niets gevonden ook niet op ebay. Ik heb zelf zitten vogelen en nu als ik het mobo ondersteunt dmv een rubbertje te plaatsen dan doet hij gewoon alleen het rubbertje is er steeds weer tussen uit dan kan ik hem weer open maken en weer plaatsen.

Het scheind dat er soldeer circuit is gescheurd, hoe kan ik die nou het makkelijkst vinden ik wil dan dmv een dun draadje dit doorverbinden, ik heb niets te verliezen nu heb ik er ook niets aan dus dan kan ik het makkelijk proberen.

Bedankt alvast.

Cor.
 
Owww. Als je dat zelf wil repareren wens ik je succes!
Dat alles is super klein, heb je daar een geschikte soldeerbout voor? Heb je een geschikt koperdraadje (klein genoeg) en soldeer?
Je hebt ook een flinke loupe nodig want omdat alles zo compact en klein is gemonteerd is het vaak niet te zien waar er iets gescheurd is.

Begin dus eens met goed kijken m.b.v. een sterke lamp en een flink vergrootglas of je kunt vinden waar je moet gaan solderen.

En dan heb ik het nog niet eens over multilayered moedeborden...
 
Ik heb alles kan overal gebruik van maken het enige wat ik nog moet hebben is de precieze lokatie van de breuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan