Laptop start 2 sec en valt uit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Key
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Key

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Vorige week liep mijn laptop uit het niets vast,toen opnieuw opgestart & een systeem herstel gedaan
toen ik opstartte was het normale lettertype van windows veranderd bij msn & op 't bureaublad (heel blokkerig).
Voorderest niks aan de hand,tot gister toen hij weer vastliep nadat ik op het scrollknopje drukte op m'n laptop.
Kreeg 'm niet meer werkend en dus maar opnieuw opgestart.
Dit keer krijg ik mijn laptop niet meer aan.
Als ik m aandoe brand het aan knopje,dat lichtje van opladen en een lichtje dat bij num lock & caps lock zit
(weet niet waarvoor het dient,sorry)
Ik zie zwart beeld,ik hoor geratel en hij valt uit,dit in 2 seconden !!!

Ik heb zelf al rondgekeken op forums en daar zag ik de tip over het eruit halen van de accu en adapter maar dat werkt niet bij mij.
Ik heb fn+esc geprobeerd om zo in veilige modus te komen maar als ik dat doe
blijft het beeld ook zwart en ik hoor de ventilator maar verder gebeurt er niks.
Krijg geen vista cd erin want hij start niet op natuurlijk
Heb geen garantie meer (2 maanden verlopen) en baal ontzettend !
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me!
Bedankt alvast !

Het is een ;
Acer Aspire 5520G
AMD Turion Dual Core 64 X2 TL-64
NVIDIA GeForce 8600M GS 512mb
4GB DDR2
250GB HDD
Windows vista home premium

Laatst bewerkt:
Dan is mijn eerste vraag, hoe oud is de laptop en hoeveel jaar garantie had je? Je hebt namelijk ongeacht de garantie gewoon recht op 3 jaar (heeft te maken met verwachte levensduur).

Hij is net een jaar en 2 maanden oud !!
En had alleen de fabrieksgarantie
Ben bekend met de wettelijke garantie
maar hoop toch dat iemand een oplossing voor me heeft
aangezien 'k geen back up heb gemaakt en al mijn bestanden dan weg zijn :( !

Je bent een van de zeer zeer velen, typich Acer probleem....

De laptop videochip wordt niet goed genoeg gekoeld en geeft de geest helaas...........

Een normale reparatie betekent een nieuw moederbord, kosten ca. 300 euro.

Er kan door sommige hobbyisten (ik ken er wel 1) een soort nood-reparatie uitgevoerd worden.
Koten bedragen dan 50,- euro, maar het is helaas niet te voorspellen hoe lang de laptop dan weer werkt.
Kan 1 1/2 jaar zijn, maar ook 3 weken

Oke,ja dat dacht al
Heb scheer & foppen al gebeld en die zeiden dat als ik hem opstuur ik niet het hele bedrag hoef te betalen
dus ik denk dat ik dat dan maar doe..

Is er nog een mogelijkheid om mijn bestanden eraf te halen ?

Oke,ja dat dacht al
Heb scheer & foppen al gebeld en die zeiden dat als ik hem opstuur ik niet het hele bedrag hoef te betalen
dus ik denk dat ik dat dan maar doe..

Pas op wat je doet...... Ze sturen hem op naar Acer, je bent hem weken kwijt (als je gelukt hebt) en je bent de hoofdprijs kwijt, maar goed, moet je zelf weten....

En, je zou je harddisk uit de laptop kunnen halen en die met een speciale adapter verbinden aan een andere pc/laptop en op die manier je bestanden veilig kunnen stellen.

Pas op wat je doet...... Ze sturen hem op naar Acer, je bent hem weken kwijt (als je gelukt hebt) en je bent de hoofdprijs kwijt, maar goed, moet je zelf weten....

En, je zou je harddisk uit de laptop kunnen halen en die met een speciale adapter verbinden aan een andere pc/laptop en op die manier je bestanden veilig kunnen stellen.

je kan eventueel ook gewoon de HDD thuis houden..
Bij Acer hebben ze vast wel testHDD's liggen

Staat er ergens op het forum hoe ik dat precies doe,die harddisk aansluiten ?
Weet namelijk niet hoe je dat doet :P

En vanwege de wettelijke garantie zeiden ze dat ik
bijvoorbeeld 300 : 36 x 14 = 116 betaal
Hoezo zeg jij dat ik het hele bedrag betaal ?
Ik weet dat het lang duurt heb namelijk eerder een laptop gehad met problemen maar dat was van packard bell
was die 3 maanden kwijt.. geduld heb ik wel.

Oke ik denk dat ik het overlaat aan een vriend van me moeder..
Ik weet niet eens hoe die harddisk eruit ziet
ben bang dat ik het verkloot haha..

Ik blijf erbij, je hebt nog gewoon recht op een werkend produkt!

Bij een winkel gekocht, dan daar de garantie verhalen.

Rechtstreeks van http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1486/laptops-van-acer/

Gaat nog over acer ook...

Recht op garantie hangt af van levensverwachting product
Acer beweert het Europees consumentenrecht te hanteren. Dit betekent dat een consument zich ook buiten de garantieperiode kan beroepen op zijn recht als consument en daarmee het recht op een deugdelijk product binnen de levensverwachting van een product.

Dus die reparatie van het moederboard MOET gewoon gratis zijn ?
scheer en foppen zegt wel dat ik niet het hele bedrag hoef te betalen
is het handig om acer zo'n brief te sturen
(zie site ; recht op garantie hangt af van levensverwachting product,voorbeeld brief van advocaat Pim de Vos)
Of moet ik het proberen bij scheer en foppen..?

In eerste instantie bij Scheer, zij hebben jou de laptop verkocht. En ja, maak inderdaad gebruik van alle info die je op de site van Kassa vind! Niet geschoten is altijd mis en je hebt er gewoon recht op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan