laptop start alleen in boot op

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
deze week heb ik nog gewoon mijn laptop gebruikt,deze afgesloten en vandaag ( zondag nadat de klok 1 uur is terug gezet?) weer opgestart. tot mijn verbazing start deze eerst op met het volgende en kom ik hier niet meer uit ook niet na save of f10. en excit of f10 ,als ik enter doe kom ik weer in boot scherm terecht. Ook laptop opstarten en dan een paar x f2 indrukken helpt ook niet:

secure boot violation
invalid signature detected
check secure boot policy in set up

wat kan ik doen , ik ben morgen weer aanwezig.

willem

Heb je Secure boot al eens uitgeschakeld?

Meestal zit er in de bios een optie om naar de standaard instellingen te gaan. Dat al geprobeerd?

dank je edmoor en srpchulp,standaard instellingen vind ik niet en ik heb 2 foto's meegestuurd 1 waar de secure boot in staat. ik ben bang dat ik iets definitief verkeerd doe en hoop dat jullie misschien me advies geven. ik kan ook nog 2 foto's mee sturen van de main en advanced als jullie daar meer aan hebben.

Bijlagen

• IMG-20251027-WA0002.jpg
    IMG-20251027-WA0002.jpg
    171,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20251027-WA0003.jpg
    IMG-20251027-WA0003.jpg
    148,5 KB · Weergaven: 14
Daar zou je dan Secure boot moeten kunnen uitschakelen.
Maar probeer inderdaad eerst die Restore Defaults.

Je wilt uiteraard de wijzigingen opslaan, dus kies No en druk op F10.

hetzelfde :
secure boot violation
invalid signature detected
check secure boot policy in set up

nu vraagt hij na f10 save configuration and exit y or n
Je hebt daar toch hoop ik wel op y getikt neem ik aan?
Dan moet je dus Secure Boot uitschakelen.

Dat staat in je eerste foto van #5.

Pfffffffffffffffff , geweldig hij doet het weer. Alweer bedamkt edmoor , dit is al ik weet niet hoe vaak dat jullie maar ook zeker jij me al geholpen hebben en hebt. Hoe dit kon ontstaan is me een raadsel omdat er niets was gebeurt of gedownload alleen de tijd was terug gezet snachts. Het is W10 omdat ik niet genoeg specificaties heb volgens windows om naar W11 te gaan. zal daar wel aan liggen.
nogmaals bedankt en weer vanaf 2008 de zoveelste keer dat ik hier geholpen ben en ook nog zo vlug. zou niet weten wie dat beter kan,weer een dikke pluim.

willem

Graaag gedaan :)
En dit is wat AI erover te vertellen heeft:
"
There is no direct link between Windows 10 automatically enabling Secure Boot and daylight saving time (DST) changes, as these are separate features. If you see Secure Boot enabled after a time change, it is likely a coincidence or the result of other system changes. You should check your time settings are correct and your computer's BIOS/UEFI settings for Secure Boot if the change was unintentional or has caused problems.
"

Terug
Bovenaan Onderaan