Laptop start elke keer opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

chocolabje

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
7
Hallo allemaal,

Sinds van de week start mijn laptop (packard bell) elke keer opnieuw op. Hij begint met het opstarten van Windows en dan zie ik in een flits een blauw scherm en dan start hij opnieuw op. Ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd om hem toch opgestart te krijgen maar het lukt niet. Er staan foto's op mijn C-schijf die ik graag nog zou willen hebben en daarna kan ik Windows XP opnieuw installeren.
Nu heb ik vanmiddag samen met mijn vader het programma Knoppix gedraaid maar nergens is "mijn documenten" map nog te vinden. Alle andere mappen zie ik staan, behalve die waar "mijn documenten" zou moeten staan.
Iemand een idee of ben ik echt alles kwijt?

Ook heb ik geprobeerd om XP opnieuw te installeren maar om de een of andere reden doet hij dit niet. Hij start de XP-cd op, maar als hij dan de setup moet doen dan gebeurd er niets. Als iemand me ook hiermee kan helpen dan graag.

Alvast bedankt voor het meedenken. En mochten jullie aanvullende gegevens nodig hebben dan probeer ik die uiteraard zo volledig mogelijk te geven.

Groetjes
Wendy
 
Al geprobeerd om in de veilige modus te starten?

Ja alle mogelijkheden geprobeerd, ook F8 ingedrukt voor nog meer opties. Maar allemaal dezelfde reactie. Dat er iets in windows beschadigd is dat is me wel duidelijk. Ik wil alleen nog (als het kan) gegevens van mijn harde schijf afhalen, als ik tenminste "mijn documenten"-map terug kan vinden en dan windows opnieuw installeren. Althans als ik de setup aan de gang krijg. :confused:
 
Hm, dat de setup van XP niet start verbaast mij eigenlijk een beetje. Dat kan duiden op een slechte CD / DVD of simpelweg een niet correct ingesteld bootvolgorde in het bios.

Heb je meerdere partities op de machine?
 
Hm, dat de setup van XP niet start verbaast mij eigenlijk een beetje. Dat kan duiden op een slechte CD / DVD of simpelweg een niet correct ingesteld bootvolgorde in het bios.

Heb je meerdere partities op de machine?

Nee geen meerdere partities, helaas. Van mijn vader al op mijn sodemieter gehad daarover. ;) Beloofd dat ik het nu wel zou gaan doen. :eek:

En wat betrefd de cd, hij start wel op, setup begint ook maar dan vervolgens gebeurt er niets meer. Ik zie een blauw scherm met bovenin setup en onderin staat dat hij de schijf gaat onderzoeken, maar er gebeurd niets. Mijn harde schijf doet het wel, want met Knoppix kon ik helemaal zien en erop zoeken. Dan draaide hij gewoon en ging ook niet traag of hij maakt ook geen lawaai. Alles kon ik vinden op mijn schijf, behalve mijn mijn documenten-map
 
Neem (leen) eens een andere Windows schijf.

Het is wel een officiele schijf van windows, dus niet een gekopieerde of zelf gebrande. Misschien een raar idee, maar kan het komen omdat ik een packard bell heb dat de cd het niet doet? Want deze cd hoort niet bij mijn laptop of pc, hij is van mijn vader.
 
In principe mag dat niet uitmaken, al las ik laatst op de Helpmij een horrorverhaal over een (ik ben het merk vergeten) merk dat géén 'algemene' Windows DVD wilde slikken. Dat bleek in het bios te zitten.
Feit dat er echter wel opgestart wordt, lijkt mij dát euvel dus niet aan de orde.
 
Oke, dank je wel. Het was zomaar een gedachtegang aangezien packard bell zijn eigen programma's heeft en ik geen windows cd bij zowel mijn pc als laptop heb gekregen. Ze zijn beide van packard bell, vandaar. Maar ik zal even kijken of ik aan een andere xp-cd kan komen.
 
Alle andere mappen zie ik staan, behalve die waar "mijn documenten" zou moeten staan.
Iemand een idee of ben ik echt alles kwijt?

Als je vanuit een ander account, of vanuit een andere pc (als 2e schijf), of vanuit een ander besturings systeem (knoppix) naar je eigne documenten zoekt, zul je die niet vinden onder "Mijn documenten".
Je gaat ze vinden onder "Documenten van [account naam] ".


Heb je al eens naar de koeling van de laptop gekeken?
Is de fan vol met stof?
 
Als je vanuit een ander account, of vanuit een andere pc (als 2e schijf), of vanuit een ander besturings systeem (knoppix) naar je eigne documenten zoekt, zul je die niet vinden onder "Mijn documenten".
Je gaat ze vinden onder "Documenten van [account naam] ".


Heb je al eens naar de koeling van de laptop gekeken?
Is de fan vol met stof?

Dat klopt, maar juist dat is het probleem. Ik zie die accountnaam nergens meer. Ik zie document and settings, daaronder alles behalve mijn accountnaam. Zou die op de een of andere manier verdwenen zijn? Of zoek ik verkeerd?

De koeling van mijn laptop doet het goed en de fan is niet stoffig...
 
Ik neem aan dat je in de veilige modus ook de optie hebt geprobeerd "Automatisch opstarten bij systeemcrash uitschakelen" Als dat wél werkt, krijg je ten minste een blauw scherm met foutcodes.
Je kan een BartPE CD proberen ipv Knoppix:
De Nuciaboot.iso (163MB) is te downloaden van http://www.nuciadown.eu/download/nuciaboot.iso
De Ultimate Boot CD is te downloaden op www.ultimatebootcd.com
Ook de Hirens Boot CD kun je gebruiken (even googlen)

Maar je zou je documenten toch ook met de Knoppix CD moeten kunnen vinden. Misschien vind je ze bij jou in C:\Documents and Settings\Default User. Kun je geen zoekopdracht geven in C:\Documents and Settings en dan een naam van een document waarvan je weet dat dat in Mijn documenten moet staan?

Er zijn methoden om het register te herstellen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=452275
 
Ja klopt dat alles heb ik al geprobeerd maar dat blauwe scherm blijft voorbij flitsen. Zo snel dat ik het niet kan lezen. :confused:
Op documentnaam heb ik ook gezocht met Knoppix, meerdere namen geprobeerd, maar helaas niets... Lijkt wel of er een accountnaam zomaar is verwijderd. Het is op zich ook vreemd want de avond er gewoon meegewerkt. Niets bijzonders gedaan, ook niets gedownload, gewoon afgesloten. En volgende ochtend dit probleem.

Morgen zal ik eens naar de andere dingen kijken die je op geeft. Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Een hele map gebruikers account verdwijnt niet zomaar.
Kun je erachter komen wat voor soort foutmelding er staat?

Eventueel filmen en dan de film afspelen en bij de melding stopzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan