laptop start erg traag op (14 minuten)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdh

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2003
hallo
ik heb een acer aspire 3661 wlmi
maar vanaf het moment dat ik hem aanzet,tot het moment dat ik iets kan gaan doen duurt 14 minuten.:evil: :evil:
ook is mijn media player de muziek ineens heel traag gaan afspelen( net of de batterijen op zijn).winamp doet het trouwens ook erg sloom.
ik heb al 25 opstart items uitgeschakeld totdat ik er nu nog 5 overheb.
maar dit heeft slechts 2-3 minuten geholpen.
meerdere programma's tegelijk opstarten hoef ik al helemaal niet aan te denken.
wie weet hoe dit kan , of wie kan me er van af helpen ????
michel

hoeveel mb ram heb je??
en heb je ook programma's die je niet belangerijk vind uitgeschakeld in msconfig?

de volgende programma's heb ik uitgeschakeld
epresentation
ALCMTR
cli
azmixersel
ctfmon
epower dmc
eragent
imageitencrypt
imjpmig
dumrep o-k
alaunch
backweb 8876480
qtzgacer
lvcomsx
imscinst
ntimui
oscheck
pcmservice
tintsetp
tintsetp
rthdcpl
swdoctor
jusched
winampia
acer empowering
logitech desktop manneger
microsoft office

en deze starten wel op
boot
epower dmc
agrsmmsg
ccapp
syntpenh
syntplpr

over dat mb ram , waar vind ik dat ?? ik ben er netzo in thuis in deze computer wereld.
ik denk dat dit het is 80 gb op schijf c heb ik 14,4 en op D nog 35,5

960 Mb is een gekke waarde. Ik zou het geheugen eens scannen met Memtest86 (even googlen).

mvg

Jan

960 Mb is een gekke waarde. Ik zou het geheugen eens scannen met Memtest86 (even googlen).
Zo'n gekke waarde is dat niet, denk dat er een onboard videokaart van 64MB aanwezig is. Zeker gezien het een laptop is. Deze pakt 64MB van het geheugen, dus kom je op 1024MB aangeheugen.:)

Laatst bewerkt:
klopt 64 mb videokaart

Laatst bewerkt:
dus dan is er vast een probleem op je laptop met ""zoveel"" geheugen zou die binnen 1 min. moeten opstarten

1 tip heb je op virussen trojans enzo gescand kan met deze gratis programma www.hitmanpro.nl sommige virussen vertragen je pc enorm

Wat de hoeveelheid geheugen betreft, een videokaart had ik over het hoofd gezien. Het geheugen eens scannen kan toch zeker geen kwaad. En wat doet de PC als je in veilige modus opstart? Zo kan je nagaan of het aan drivers zoals videokaart of geluidskaart ligt.

Jan

als ik hem in de veilige modus opstart doet hij er maar ongeveer anderhalve minuut over.
ik heb mn laptop al met verschillende virusscans gescant.
wel eerst gescant,dan het programma verwijdert en dan pas de volgende geinstaleerd en dan die laten scannen.
omdat ze mij hebben verteld dat als er meer virusscan programmas op staan ze dan niet goed werken.

Daar hij in veilige modus "vlot" (alhoewel ik anderhalve minuut nog lang vind) opstart, moet je het probleem zoeken in de drivers (normaal bij een laptop is dat de geluidskaart, videokaart of netwerkkaart) en de qprogramma's die opstarten. Daar er, volgens de lijst die je gegeven hebt, niet veel meer opstart, zou ik het in de eerste plaats zoeken in de drivers. Een update of her-installatie kan misschien helpen. Je kunt ook nog eens controleren wat er werkelijk opgestart wordt met het progje "Autoruns" (ff googlen, 't is freeware en een .exe, moet niet geïnstalleerd worden). Wat ik ook in je lijstje niet terugvindt is een virusscanner en degelijke. Misschien gebruik je die van Windows.

Jan

zo ik ben weer thuis.
ff een vraagje over dat autoruns
hoe werkt dat ,want als ik hem opstart zegmaar komt er een rij van wel 2 beeldschermen onderelkaar te staan.
zijn dit allemaal dingen die hij opstart??? en kan ik dat verwijderen of niet.
en hoe doe ik dat dan eventueel ??

Wat betreft Autoruns, dat zijn inderdaad allemaal zaken die opgestart worden. Je moet controleren wat het is, en als het niet noodzakelijk is, of je weet niet wat het is, afvinken. Je kunt achteraf alles altijd terug aanvinken. Afvinken is niet deinstalleren, enkel beletten dat het prg opgestart wordt.

Jan

en heb je nog tips waar ik beter afkanblijven??
of betergezegd wat ik gewoon aangevinkt moet laten.

Kan je een print screen op het forum plaatsen, où te zien wat er opstart, want zo voor de vuist weg is dat moeilijk.
- Drivers moeten aangevinkt blijven
- Alles wat Win betreft aangevinkt, met uitzondering van de messengern en mediaplayer
- als je ff van het net gaat, kun je bij wijze van test ook zantivir en firewall afvinken
- Alle prg's welke je onbekend voorkomen en blijkbaar niet nodig zijn voor het systeem, afvinken.

Je moet wel terug opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden.

Jan

sorry jongens ik ben het nu echt hartstikke beu
met imageshack duurt het ongeveer 12 minuten per upload.
morgen breng ik hem naar de winkel en laat alles verwijderen en opnieuws installeren wat er wel op moet staan.
bedankt voor de aangeboden hulp en jullie reakties.

Laatst bewerkt:
voor het geval er nog andere mensen zijn die dit lezen en hetzelfde probleem hebben:
ik ahd hier ook een tijd geleden last van en heb een apar dingen verandert.
volgens mij was dit bij mij de oplossing:
ga naar Configuratiescherm ----> Systeem -----> de tab hardware ------> apparaatbeheer.
als je hier ergens dingen ziet staan met vraagtekentjes of uitroeptekentjes, schakel die dan uit. NIET installatie ongedaan maken. start de computer/laptop opnieuw op en als het goed is gaat hij dan wer sneller.

heb je al gebropeerd te scannen in veilige modus? dit mocht wel eens meer vinden dan in normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan