Laptop start hele tijd opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen mogelijkheid om een diskette on mijn laptop te doen.

Ik denk net als Foxtrot00 dat het een hardwarefout op je board is of je stekkers van je harde schijf zitten er niet meer goed in. Je zou tijdens de power on test eens op de del-toets moeten drukken en in de BIOS moeten lijken of de harde schijf gedetecteerd wordt. Is de laptop misschien tijdens je afwezigheid gevallen??

Jaap

de laptop is niet gevallen ofzo, maar ik kom in de bios door middel van escape te drukken en dan krijg ik de volgende twee dingen te zien.
1. atapi Cd/DVD rom drive
2. notebook hard drive
<Enter Setup>

Als ik enter setup druk kom ik volgens mij in de bios, maar wat dan?

de laptop is niet gevallen ofzo, maar ik kom in de bios door middel van escape te drukken en dan krijg ik de volgende twee dingen te zien.
1. atapi Cd/DVD rom drive
2. notebook hard drive
<Enter Setup>

Als ik enter setup druk kom ik volgens mij in de bios, maar wat dan?

Er is ook in de voorgaande reacties heel weinig informatie gegeven. over welk operating systeem wordt gebruikt en hoe oud het systeem is.
Bij mijn beide machines wordt onder XP de fabrikant van de schijven en CD/DVD weergegeven. Dat mis ik hier.
Ik zou de machine opengooien alles grondig inspecteren, connectors losmaken en weer aandrukken en de machine stofvrij maken.

Jaap

Moet ik dit risico nemen want uit verhalen op internet heb ik gehoord dat het niet een fluitje van een cent is de onderdelen van deze laptop precies weer op de juiste plaats te zetten, dus vandaar.

Moet ik dit risico nemen want uit verhalen op internet heb ik gehoord dat het niet een fluitje van een cent is de onderdelen van deze laptop precies weer op de juiste plaats te zetten, dus vandaar.

"To be or not to be" that is the question!

Jaap

Volgens jou ligt het probleem dus niet aan de besturingssysteem zelf, maar dat een of andere kabel is losgeraakt van de harde schijf.

Ik vermoed niet dat het iets hardwarematigs is. Het feit dat je de opties krijgt om in de veilige modus te booten etc. geeft al aan dat hij de schijf leest.

Bovendien heb ik al vaker systemen zonder hardwareproblemen het zelfde zien doen.
De manier zoals Jeffcoboy beschreef (repair via XP cd) is m.i. de juiste manier om dit probleem op te lossen.

Je geeft aan dat je geen diskette kunt plaatsen, maar dat hoeft geen probleem te zijn, volgens mij werkt het ook als je de driver op een USB stick zet.
Succes!

Volgens jou ligt het probleem dus niet aan de besturingssysteem zelf, maar dat een of andere kabel is losgeraakt van de harde schijf.

Als de kabel los zou zitten, zou je simpelweg de melding krijgen "operating system not found".
Uit het feit dat hij wel begint met booten kun je concluderen dat de harde schijf goed aangesloten is.

Dus welke drive rmoet ik downloaden en moet ik al gelijk wanneer de laptop begint op te starten de driver op de usb doen.?

Dus welke drive rmoet ik downloaden en moet ik al gelijk wanneer de laptop begint op te starten de driver op de usb doen.?

Omdat je geen floppydrive hebt, heb ik het bestand waar Jeffcoboy de link voor plaatste voor je uitgepakt en je kunt dat nu HIER downloaden.

Je moet wel (ik weet niet of je een andere pc tot je beschikking hebt, die zul je daar wel voor nodig hebben) dit zip-bestand uitpakken op een USB stick.
Dan steek je de USB stick in je laptop en je start vanaf de Windows cd.

Verder volg je de procedure zoals Jeffcoboy die heeft beschreven (dus meteen op F6 drukken wanneer de installer dat aangeeft).
Op deze manier worden dan de sata drivers geinstalleerd, wat nodig is om de reparatieprocedure te kunnen starten.

Het klinkt allemaal ingewikkeld maar het valt best mee ;)

En moet ik dit op een lege usb doen of mogen er ook bestanden op zitten

hoe zorg ik ervoor dat die nu weer vanaf de cd opstart want eerst lukte het gelijk nu niet meer

Je gaf eerder aan dat je dmv escape in te drukken opties kreeg om van cdrom of hd op te starten..
Het zijn meestal F2, F8, F11, F12 of DEL die je ingedrukt moet houden tijdens starten om in je bios of in een bootmenu te komen. Ik weet niet welke voor jouw laptop werkt maar da's even proberen..

Ik krijg het volgende;

Microsoft windows Xp herstel consoole,

De herstel console biedt moeglijheid voor systeemreperatie en herstel.
Typ EXIT als u de herstelconsule wilt sluiten en de computer opnieuwe wilt opstarten

C:/>

Wat moet ik doen?

Ik krijg het volgende;

Microsoft windows Xp herstel consoole,

De herstel console biedt moeglijheid voor systeemreperatie en herstel.
Typ EXIT als u de herstelconsule wilt sluiten en de computer opnieuwe wilt opstarten

C:/>

Wat moet ik doen?

Goed dat je zover gekomen bent, de herstel console moet je niet hebben, je moet verdergaan, alsof je een nieuwe installatie zou beginnen.
De eerste optie voor reparatie moet je dus niet kiezen.

Ik geef toe het is wat verwarrend maar je moet dus eerst <enter> kiezen, dus alsof je de boel opnieuw zou installeren.
Ná dat je de voorwaarden hebt geaccepteerd met F8, krijg je wéer de optie om een reparatie uit te voeren en die moet je hebben.

De reparatieconsole waar je nu in zit kan ook handig zijn voor andere problemen, maar nu moet je daar voorbij gaan...

Kijk goed naar de screenshots in deze post!
Bij het eerste screenshot moet je dus enter kiezen (niet R), de voorwaarden accepteren, en daarna wél de reparatieprocedure.

Laatst bewerkt:
Ik krijg na enter te drukken de volgende mogelijkheden.
Druk op enter als u de Windows XP op de geslecteerde partitie wilt installeren.
Druk op C als u een partitie in niet-gepartioneerde ruimte wilt maken
Druk op D als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen.

I kmoet erbij zeggen dat de belangrijke dinge niet op mijn C maar D schijf staan, maar er staan ook aantal dingen op mijn C schijf. Dus....

Op het moment dat je de keuze krijgt "Druk op enter om xp op de geelecteerde partitie te installeren" zie je dan je xp installatie vermeld zoals op de screenshot?
Heb je op dat moment al op F8 gedrukt om te accepteren?

Als je de mogelijkheid niet krijgt om te repareren, vermoed ik dat er een verschil bestaat tussen de versie van XP die op de cdrom staat (bv een andere taal, media center edition of standaard) en de reeds geinstalleerde versie.
Zou dit kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan