Laptop start maar meldt elke keer een fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egofortis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Nadat ik 2 dagen weg was, heeft mijn laptop een probleem gekregen uit het niks, voor ik weg ging werkte alles perfect.
Ik heb een medion erazer x6817 laptop.
Bij het drukken op de power-on knop krijg ik eerst deze beeld:

20150319_153556.jpg

Hier achter krijg ik direct deze beeld waar het fout staat vermeld:

20150319_153544.jpg

Ik heb al heel veel op verschillende forums zitten rond kijken wat het probleem zou kunnen zijn.
Iedereen zegt dat je bij deze probleem in je bios moet geraken en daar de boot terug juist ranschikken, nog is er bij deze kans dat het probleem in het harde schijf zit, dat deze gewoon kapot is, om dit na te kijken heb ik een andere hardeschijf geplaatst, en het holp dus niet, nog altijd de 2 opeenvolgende beelden te zien.

Wat mijn GROTE probleem is, IK KAN NIET IN DE BIOS GERAKEN.
Of ik nu bij het startscherm f2, f12, DEL... (alles geprobeerd) druk, gebeurt er niks.
Alleen als ik fn+f2 druk voor de eerste scherm met medion en intel logo verschijnt, gebeurt er iets anders, er is continu zwarte scherm en als ik bij deze het laptop wil afsluiten moet ik veel langer op de power-on knop drukken dan normaal.

Alvast bedankt voor de hulp!

Volgens de handleiding is de F2-toets verantwoordelijk voor het starten van de BIOS. De handleiding vindt u hier: klikkerdeklik. Start de laptop en spam de F2-toets. Als ie dan nog geen krimp geeft, meldt dat dan hier. Want dan is er iets raars aan de hand. Voor toegang tot de BIOS moet u niet de FN-toets gebruiken. Deze is daarvoor nooit nodig.

Daarnaast kan de laptop alleen starten als er überhaupt een bootsector op de harde schijf is geschreven en deze naar een valide pad wijst. Dus als er geen besturingssysteem is geïnstalleerd op de schijf krijgt u inderdaad deze melding.

Ik raad aan de BIOS te benaderen om te kijken of de harde schijf herkend wordt en de opstartvolgorde goed staat (zoals u ook al aangaf in uw topic).

De oorzaak dat de laptop niet start is een corrupte bootsector. Deze kunt u herstellen door van de Windows-installatie DVD of de Ubuntu Live DVD op te starten en daar vervolgens herstelmogelijkheden uit te voeren. Bij Windows is dit kiezen voor Advanced Options, Command Prompt en vervolgens de commando's 'bootrec /fixboot' en 'bootrec /fixmbr' in te geven. Bij Ubuntu gaat het iets anders. Daarvoor is een heel mooi tooltje, namelijk deze: KLIKKERDEKLIK! Mocht u gebruik maken van een ander besturingssysteem, meldt dat dan :).

Haal de accu eruit en de adapter eraf, powerswitch een tiental keer even indrukken om de interne condensatoren leeg te krijgen.
De powerswitch ingedrukt houden en de adapter aansluiten, na een seconden of 10 powerswitch loslaten en eventueel weer even indrukken, wat gebeurt er dan?

De laptop probeert nu van de lan adapter op te starten, leuk als deze aan een server verbonden is maar nu heb je er niets aan, vermoedelijk is de schijf niet meer bootable.
Deze in een andere PC erbij hangen indien mogelijk, kun je hem controleren.

Volgens de handleiding is de F2-toets verantwoordelijk voor het starten van de BIOS. De handleiding vindt u hier: klikkerdeklik. Start de laptop en spam de F2-toets. Als ie dan nog geen krimp geeft, meldt dat dan hier. Want dan is er iets raars aan de hand. Voor toegang tot de BIOS moet u niet de FN-toets gebruiken. Deze is daarvoor nooit nodig.

Daarnaast kan de laptop alleen starten als er überhaupt een bootsector op de harde schijf is geschreven en deze naar een valide pad wijst. Dus als er geen besturingssysteem is geïnstalleerd op de schijf krijgt u inderdaad deze melding.

Ik raad aan de BIOS te benaderen om te kijken of de harde schijf herkend wordt en de opstartvolgorde goed staat (zoals u ook al aangaf in uw topic).

De oorzaak dat de laptop niet start is een corrupte bootsector. Deze kunt u herstellen door van de Windows-installatie DVD of de Ubuntu Live DVD op te starten en daar vervolgens herstelmogelijkheden uit te voeren. Bij Windows is dit kiezen voor Advanced Options, Command Prompt en vervolgens de commando's 'bootrec /fixboot' en 'bootrec /fixmbr' in te geven. Bij Ubuntu gaat het iets anders. Daarvoor is een heel mooi tooltje, namelijk deze: KLIKKERDEKLIK! Mocht u gebruik maken van een ander besturingssysteem, meldt dat dan :).

Eerst en vooral dank voor de uitgebreide uitleg.
Ik heb zojuist mijn hardeschijf via een andermans pc kunnen testen, windows meldt dat de hardeschijf eerst moet geformatteerd worden voor je deze kunt openen, weet u misschien wat de oorzaak is? (ik wil het niet formatteren omdat ik daar gegevens heb staan die ik niet kwijt wil)
Voor het moment ga ik ervan uit dat er iets niet klopt met m'n hardeschijf, daarom ga ik nu een bootable windows op een andere hardeschijf zetten en uitproberen of het zal starten.
Wat ik wel raar vind is dat ik nog altijd niet in de bios kan geraken, de F2-toets heb ik al lang geprobeerd, zoals u het zegt, hij heeft geen krimp.

Haal de accu eruit en de adapter eraf, powerswitch een tiental keer even indrukken om de interne condensatoren leeg te krijgen.
De powerswitch ingedrukt houden en de adapter aansluiten, na een seconden of 10 powerswitch loslaten en eventueel weer even indrukken, wat gebeurt er dan?

De laptop probeert nu van de lan adapter op te starten, leuk als deze aan een server verbonden is maar nu heb je er niets aan, vermoedelijk is de schijf niet meer bootable.
Deze in een andere PC erbij hangen indien mogelijk, kun je hem controleren.

Bedankt voor uw uitleg.
Heb het gedaan zoals u het zei, batterij uitgehaald, paar keer gedrukt dan ingedrukt weer lader aangesloten, maar na het starten toont hij nog altijd het probleem.

Ik heb zojuist mijn hardeschijf via een andermans pc kunnen testen, windows meldt dat de hardeschijf eerst moet geformatteerd worden voor je deze kunt openen, weet u misschien wat de oorzaak is? (ik wil het niet formatteren omdat ik daar gegevens heb staan die ik niet kwijt wil)
Voor het moment ga ik ervan uit dat er iets niet klopt met m'n hardeschijf, daarom ga ik nu een bootable windows op een andere hardeschijf zetten en uitproberen of het zal starten.

Je kunt niet een installatie gedaan op een andere PC in die lap laten werken.

Laat TestDisk er eens op los, staan daar alle voorbeelden over hoe en wat, mocht je screenshots ervan hier neerzetten kunnen we meekijken.
Denkelijk is alleen de partitietabel vernaggeld en TestDisk kan de reserve die er ook op staat terugzetten.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_NL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan