laptop start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Hallo,

Sinds gister ben ik in het bezit van de Acer Aspire 9504WSMi. Er waren daar geen problemen mee, tot zojuist..

Ik heb vanmiddag de boel geinstalleerd (windows erop etc), pc is aantal keer gereboot..
Nu wou ik de laptop net weer aanzetten en het enige wat ik krijg is een zwart scherm, met een knipperend wit streepje..

Resetten (Ctrl+alt+del) of uit en weer aanzetten (middels de aan/uitknop), mag allemaal niet baten.. het scherm blijft :confused:
Verder doet ie helemaal niets, heb er een XP cdrom ingedaan, daar boot ie niet vanaf en ook kan ik niet in de bios komen :(

Weet iemand wat ik nu moet doen? Of heeft iemand tips? Ze zijn heel erg welkom, aangezien ik de laptop voor school moet gaan gebruiken ;) :thumb:

Alvast bedankt :)

Probeer eens op te starten in de veilige modus (F8) en dan het laatst werkende systeem (systeemherstel mag ook).

Will-Well zei:
Probeer eens op te starten in de veilige modus (F8) en dan het laatst werkende systeem (systeemherstel mag ook).
Kréég ik die keuze maar ;) zoals ik zei krijg ik alleen een zwart scherm met een knipperend streepje.. krijg niet eens de kans om in bios te komen ;):(

Acer, zou F10 kunnen zijn, of CTRL + ALT + ESC bij oudere Acer's, Phoenix bios, F2.

Probeer wat, want zo gaat het niet werken.

Lange Pier zei:
Acer, zou F10 kunnen zijn, of CTRL + ALT + ESC bij oudere Acer's, Phoenix bios, F2.

Probeer wat, want zo gaat het niet werken.
Het is F2, maar dat werkt dus niet.. heb ook al alle F-toetsen gehad.. enter, esc etc al geprobeerd, maar nix doet iets :( :confused:

Moet/hoef je niet de F toetsen niet eerst vrij maken? of de F2 eerder aanspreken?

Lange Pier zei:
Moet/hoef je niet de F toetsen niet eerst vrij maken? of de F2 eerder aanspreken?
Nee :) normaal krijg ik zo'n wit Acer-scherm met de text "press F2 to enter setup".. dit scherm krijg ik nu niet, krijg eigenlijk direct dat zwarte scherm..

Dat wordt openslopen en een biosreset doen, wel vreemd dat het op die manier nodig is.

Heeft hij wel voldoende sap, hangt hij/zij/onzijdig :D aan de adapter?

Sorry, meer smaken heb ik niet, ben momenteel uitgeput ( met ideeën ):rolleyes:

Lange Pier zei:
Dat wordt openslopen en een biosreset doen, wel vreemd dat het op die manier nodig is.

Heeft hij wel voldoende sap, hangt hij/zij/onzijdig :D aan de adapter?

Sorry, meer smaken heb ik niet, ben momenteel uitgeput ( met ideeën ):rolleyes:
Accu is vol en hij zit aan netstroom :)
Bios reset gaat wel werken denk je? Dan ga ik dat doen..

Overigens zal ik ook nog even met de recovery-cd's proberen op te starten, je weet maar nooit.. :)

Iig bedankt voor de tips ;):D

haal de accu er eens uit.
en probeer dan eens of de computer wil opstarten.

Normaal gesproken staat de cd\dvd als eerste opstart in de bios.
je zou de recovery cd er in kunnen stoppen en dan opnieuw opstarten.

puppie zei:
Normaal gesproken staat de cd\dvd als eerste opstart in de bios.
je zou de recovery cd er in kunnen stoppen en dan opnieuw opstarten.
Ook al geprobeerd, doet het niet.. als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ie de bios niet kan laden ofzo en daarom niet kan opstarten? :confused:

aaajeetee schrijft:

Sinds gister ben ik in het bezit van de Acer Aspire 9504WSMi. Er waren daar geen problemen mee, tot zojuist..

Je hebt dus gewoon garantie???

haarr zei:
aaajeetee schrijft:

Je hebt dus gewoon garantie???
Dat is een goeie vraag, weet ik niet.. ik heb m gekregen, omdat mijn oude laptop bij de reparatie vernield is.. ik weet dus niet of ik hier ook weer garantie op heb..

Lijkt mij wel.
Zoek dat iig even uit voordat je er echt aan begint te klooien. Behuizing openen of zo iets bedoel ik dan.

Laatst bewerkt:
Misschien een tip

Hi,

Wordt een item vervangen, dan heb je 100% 1 jaar nieuwe garantie op dat item !!!
Let op: veel telefonische helplijnen willen gewoon geld aan je verdienen, (da's slecht van ze)

Mogelijke oplossing:

Een HARDWARE RESET uitvoeren (werkt bij meedere notebooks, meerdere fabrikanten):

1. koppel batterij en stroom LOS.

2. houdt nu de power-knop 20 seconden ingedrukt.

3. sluit batterij en stroom weer aan, misschien dat ie dan iets doet.

OF

Koppel een gedownload bios-upgrade programma PLUS het Bios file met behulp van een autoexec.bat bestand op een bootable floppy of CDROM (ligt eraan welke het eerste opstart als 'tie zover komt), misschien lukt het zo om je bios te repareren.....

Note:
Ben je hiermee niet bekend, dan vraag iemand in je buurt die hiervan wel serieus iets van afweet, NIET zelf gaan rommelen hoor.

Suc6, Hans

hanshjc zei:
Hi,

Wordt een item vervangen, dan heb je 100% 1 jaar nieuwe garantie op dat item !!!
Let op: veel telefonische helplijnen willen gewoon geld aan je verdienen, (da's slecht van ze)

Mogelijke oplossing:

Een HARDWARE RESET uitvoeren (werkt bij meedere notebooks, meerdere fabrikanten):

1. koppel batterij en stroom LOS.

2. houdt nu de power-knop 20 seconden ingedrukt.

3. sluit batterij en stroom weer aan, misschien dat ie dan iets doet.

OF

Koppel een gedownload bios-upgrade programma PLUS het Bios file met behulp van een autoexec.bat bestand op een bootable floppy of CDROM (ligt eraan welke het eerste opstart als 'tie zover komt), misschien lukt het zo om je bios te repareren.....

Note:
Ben je hiermee niet bekend, dan vraag iemand in je buurt die hiervan wel serieus iets van afweet, NIET zelf gaan rommelen hoor.

Suc6, Hans

Dankje voor je antwoord! :) die hardware-reset zal ik gaan proberen :thumb:

Die boot-flop/cd zal niet gaan werken, aangezien hij niet van cdrom opstart (zover komt ie namelijk niet :()..

Ik laat weten hoe het gegaan is :)

Edit: :( de hardware-reset mocht ook niet baten :(

Laatst bewerkt:
ECHT TERUGgaan

Indien je em bij Office Centre kocht:
die zijn heel erg goed voor hun klanten (voor mij zijn ze ermee bezig), dan moet je echt klagen dat het niet jouw schuld is dat ie nu kapot is.....

Neem je originele bon mee, samen met andere document van de reparatie-omruiling en Zeg maar dat je al veel hulp/oplossingen hebt gekregen maar dit is niet jouw oorzaal/probleem, dus: GARANTIE !

Suc6

Nou ik ben net weer terug van Office Centre.. en na lang wachten (zij hebben 30 min met Acer aan de telefoon gehangen zonder iemand te bereiken :confused: ) is er toch een oplossing gekomen.. deze wordt door hen opgehaald en er wordt morgen een nieuwe geleverd :)

Dan maar hopen dat die het wel volhoudt :p

Bedankt voor het meedenken enzo! :):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan