laptop start niet meer op na verloop van tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Sony Vaio PCG-GRZ615G start wederom op na een tijd niet meer gebruikt te zijn. Echter de volgende dag na een dagje aan de voeding te hebben gestaan doet hij niets meer. De batterij zat hierbij nog in de laptop. Echter de batterij eruit halen, de aan/uit knop 60 seconden ingedrukt zonder de voeding aangesloten hebben geen enkel effect. Zou het cmos-baterijtje het probleem kunnen zijn?

Hoi,
dat zou zomaar kunnen.
Kijk eens of je in het Bios kan komen (meestal F2, maar kan ook een andere zijn) en controleer de systeemtijd en datum.
Maar meestal start hij dan nog wel op, maar met foutmeldingen.
Denk persoonlijk dat het probleem ergens anders ligt.

Laatst bewerkt:
Krijg je ubberhaupt wel iets als je laptop opstart?

Probeer:
Start je laptop op wanneer je laptop op het lichtnet is aangesloten?
Zo ja, nou probleem opgelost ^^ je accu is defect
Zo nee, haal je accu er eens uit en probeer het opnieuw.

Mocht het niet geholpen hebben, dan zijn mijn ideeën op eerlijk gezegd.

Het kan niet aan de CMOS batterij liggen, deze batterij zorgt er alleen voor dat er spanning blijft op het moederbord wanneer de spanning kwijt is, dit kan je meestal herkennen aan het feit dat je je tijd opnieuw moet instellen.

Hoi,
dat zou zomaar kunnen.
Kijk eens of je in het Bios kan komen (meestal F2, maar kan ook een andere zijn) en controleer de systeemtijd en datum.
Maar meestal start hij dan nog wel op, maar met foutmeldingen.
Denk persoonlijk dat het probleem ergens anders ligt.

echter na een paar dagen doet hij het weer als een zonnetje. Opnieuw opstarten gaat dan ook prima, keer op keer. Echter na een dag is er niets meer.

Een bios batterijtje kost ee paar €€€
Dat kan je de kop niet kosten!

Of het lastig is bij deze laptop weet ik niet.
Ik hoop dat het in de handleiding staat aangegeven.

Als hij helemaal niets meer doet lijkt het meer een hoofchip probleem dan een biosbatterij (cmos batterij) probleem.

maar na een week of zo start hij weer gewoon zonder probleem op.....
Komt vaker voor, en kan vaak toch een chip op het moederbord zijn die na een afkoeling weer normaal werkt, maar bij te warme omstandheid niet functioneert, het is slechts een idee, een diepgaand onderzoek zal op zijn plaats zijn in uw geval. :)

PS. Stel dat hij het WEL doet, staan de datum en de tijd dan nog goed?

PS. Stel dat hij het WEL doet, staan de datum en de tijd dan nog goed?

het viel mij de laatste keer op , dat hij opstartte, dat het systeem een week vroeger stond.

het viel mij de laatste keer op , dat hij opstartte, dat het systeem een week vroeger stond.

Houdt dat even in de gaten, de Cmos batterij onthoudt dat soort dingen voor je namelijk.

Maar als hij een week het NIET heeft gedaan, ineens weer doet en dan de datum/tijd van die week ervoor heeft lijkt het mij NIET je cmos batterij.

Houdt dat even in de gaten, de Cmos batterij onthoudt dat soort dingen voor je namelijk.

Maar als hij een week het NIET heeft gedaan, ineens weer doet en dan de datum/tijd van die week ervoor heeft lijkt het mij NIET je cmos batterij.

Blijft de vraag: wat dan wel?

Blijft de vraag: wat dan wel?

Het niet onthouden van datum/tijd is een sterke aanwijzing dat de cmos batterij overleden is.
Zoek op het internet naar een handleiding van je laptop of het mogelijk is om deze te vervangen en hoe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan