Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
416
Ik heb een laptop: een Toshiba model T4400c.

Het probleem is dat het lampje 'battery' knippert (niet volgens vast ritme, dan weer een seconde aan, dan 3 uit, dan 2 seconde aan, enz...). De laptop start ook niet meer op als ik op de aan-knop druk.
Hebben jullie misschien tips over hoe ik dit probleem kan oplossen??? (waar de fout kan liggen)
De batterij is overigens al jaren kapot, hij doet het via een kabel + adapter.
Het lampje 'battery' brandde overigens (toen hij het nog deed) ook als hij niet op batterij stond, maar op het lichtnet.

O ja: a.u.b. geef geen reacties met 'ik zou het gewoon wegdoen en een nieuwe kopen'! Ik heb namelijk ook een vista, maar ik zou het geweldig vinden als zijn voorloper het weer zou doen... 3.11 is namelijk gewoon leuk...

de onderdelen waaruit het bestaat zie je ook hier
 
Hallo

Probeer eens deze portable op te starten ZONDER de "reeds jaren defekte " batterijpack in het toestel.

Peter
 
Heb de adapter getest met een meter:

Hij geeft 21V van de 21 die hij moet geven, maar...
Hij geeft 0.016 Ampère van de 1.900 Ampère...

(wat dus inhoudt dat er waarschijnlijk (volgens R=U/I) 118x zoveel weerstand op zit als wat hoort, dus dat er waarschijnlijk een draadje (bijna) los zit...). Ik ga hem proberen zo goed mogelijk open te maken... Iemand ervaring met adapters repareren???

p.s.: het model is een PA2408U voor een T4400C met als 'goede' output 21V 1.9A gelijkspanning


Edit: HIJ IS NIET MEER TE REPAREREN. (FOUT NIET TE VINDEN)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan