Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwergman25

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Hallo mensen,

Mijn HP laptop doet raar. Als ik deze probeer op te starten gaat de laptop 1 seconde aan waarna deze weer uitvalt. De oude voeding is ermee uitgescheden. als ik de oude voeding erop aansluit en ik druk op de aan-knop gebeurd er helemaal niks.

Maar als ik een andere voeding pak (hetzelfde wattage en volt) gaat de laptop 1 seconde aan waarna deze dus weer uitgaat.

iemand ideeën of suggesties? :(

Groetjes

Hallo

"Mijn HP laptop" ... jammer genoeg heeft h.p. meer dan 1 enkele laptop gemaakt.

Typenr/ouderdom zouden dus nuttig zijn.:confused:

Te proberen/controleren:

Wat gebeurt er indien je de batt.pack verwijdert , en dan opstart ???

Is deze laptop stofvrij ??? (heatpipe radiors/ventilatoren)

Indien nee ... uiteraard stofvrij maken .

Werken de ventilatoren ?

Laad de laptop zijn battery op indien deze is ingeplugd??

Werken er gedurende die korte periode ledjes op de laptop??

Krijg je b.i.o.s. "errorbeeps" ??

Peter

Laatst bewerkt:
Leeftijd: Ong 2 jaar
Typenr:HP Pavillion dv7

Als ik het batterijpack eruit haal en het stroom erop zet en dan aanzet gebeurt er niks.

Als de laptop aangezet wordt dan blazen de ventiloren mee

De ledjes werken en er zijn geen "errorbeeps".

Ik zal morgen eens proberen om het ding stofvrij te krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Kan het toeval zijn dat de voeding en de laptop tegelijk kapot zijn?

groetjes

Laatst bewerkt:
Hallo

"Ik zal morgen eens proberen om het ding stofvrij te krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen?"

Het beste/snelste/eenvoudigste = om de c.p.u. fan mechanisch te blokkeren , en d.m.v. luchtdruk (compressor) (doorheen de radiator v/d heatpipe) in de omgekeerde richting van normaal te blazen.

Vergeet NIET om de ventilator te blokkeren , anders is er kans op nog meer nutteloze schade (defekt motherboard of ventilator)

Kijk terwijl je dit doet , of er veel stof uitkomt , of dat er (hopelijk niet) grote vlokken stof uitkomen ...

Indien je eenvoudig de onderzijde kunt openen om deze zuiver te maken ,verdient dit uiteraard de voorkeur.

Peter

ik heb net heel de laptop uit elkaar gehaald volgens deze tutorial die ik had gevonden: http://www.insidemylaptop.com/disassemble-hp-pavilion-dv7-notebook/

daarna goed schoongemaakt. (natuurlijk uitgekeken voor statische elektriciteit). Alles weer in elkaar gezet. Maar helaas nog steeds hetzelfde probleem..
Kan het aan de batterij liggen? ik denk het namelijk van niet omdat een laptop zonder batterij aan het stroom gewoon zou moeten opstarten toch?

ik hoor graag jullie suggesties

Laatst bewerkt:
Ik weet met meeste recente Notebooks kan je zonder accu en alleen op netstroom werken. Word ook meestal aangeraden om dat zelfs te doen om levensduur van de accu te sparen. Maar heb je all geprobeerd je geheugen er uit te halen en opnieuw te plaatsen?
Maar hoeveel Ampère heeft die adapter van jouw? Niet minder dan je Notebook vraagt toch?

waar kan ik zien hoeveel ampere de laptop nodig heeft?
op de batterij?

Hallo

Deze vraag had uiteraard ook zijn reden :

"Kijk terwijl je dit doet , of er veel stof uitkomt , of dat er (hopelijk niet) grote vlokken stof uitkomen ..."

Waarop geen antwoord.

De bedoeling van deze vraag , was om te weten of er koelproblemen waren , en of eventueel de chipset of g.p.u. kon zijn losgekomen van het motherboard door de hitte.

Blijkbaar heb je reeds de laptop volledig geopend en terug dichtgedaan :confused:

Op uw link foto nr 28 , kun je de c.p.u. zien , met zijn heatpipe.

Onder de c.p.u. zit er nog 1 chip die koeling krijgt d.m.v. dezelfde heatpipe.

Vermoedelijk is deze te heet geworden , en dient deze opnieuw te worden gesoldeerd "reflow".

Peter

er kwam geen stof uit ;).
met schoonmaken bedoelde ik de laptop stofvrij maken waaronder de ventilator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan