Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xotic

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2011
Berichten
6
Ik heb jullie hulp nodig:

Vaak voordat ik ga slapen kijk ik nog even iets van Uitzending Gemist. Net zoals gisteren. Had alleen gisteren een zware dag, en was in slaap gevallen met laptop nog aan, zonder voeding eraan.

Batterij is dus leeg. Wilde hem aanzetten en kreeg geen reactie. Na een halfuurtje aan de lader nog eens proberen, en weer geen reactie. Lampje laat zien dat de batterij oplaad, en het lampje dat melding doet als mijn netvoeding is aangesloten brand ook. Batterij eruit halen werkt ook niet, hij geeft geen reactie als ik m wil aanzetten

HELP!
 
En als je de aan/uit knop wat langer ingedrukt houd. Het kan zo wezen dat hij keurig in slaap is gevallen en daarna uit gevallen is omdat de batt echt leeg is. Je kunt ook de batt er uit halen, de aan/uit knop even 5 seconden indrukken. Daarna de batt weer terug plaatsen, de voeding eraan en dan kijken of hij wel wil.

grtjs jjw
 
Geen reactie :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan komt nu het geduld moment, laat hem eens een paar uur aan de voeding hangen.

Je kunt ook proberen zonder batt maar alleen met voeding te starten?

grtjs jjw
 
Dat zal ik eens proberen. maar de batt eruit halen en alleen op voeding starten werkt niet ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lampje zegt dat ie nu opgeladen is, maar ik krijg nog steeds geen reactie. Hij doet echt niks .. :(
 
ik denk dat t moederbord kapot is .. Kreeg de laatste tijd ook allerlei witte strepen door mijn beeld heen. Of ligt dat aan iets anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja als je het zo verteld, denk niet dat het mobo defect is maar eerder je graphic kaart. Als hij de hele tijd op een warm dekentje heeft gestaan zal hij behoorlijk warm zijn geworden. Ik zeg eerlijk, ik zou zo even niet weten wat we daar aan moeten doen.

grtjs jjw
 
Grafische kaart kan best .. Dat ie al beschadigd was en het nu totaal heeft begeven? Maar gaat ie dan niet gewoon aan zonder beeld????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan goed wezen dat als de graphic kaart niet meer functioneert dat de laptop uit "veiligheid" niet meer opstart. Als je wel de casefan hoort draaien en/of de hd hoort werken zit er toch nog leven in. Maar zo te lezen, en zeker als hij heerlijk warm op je bedje heeft gelegen vrees ik dat er wel wat defect is en dan zou ik het eerst aan je graphic kaart denken. Als je ook al last had van witte strepen was er al iets niet goed.
Ik vrees dat je dit alleen kunt checken als je er een andere kaart in zet mits je laptop dat toe laat en je geen onboard chipset hebt.

grtjs jjw
 
Hallo

Strepen bij videoweergave duiden op oververhitting.

Bij de meeste laptops zit er 1 ventilator in het toestel om zowel de c.p.u./g.p.u. , alsook de motherboard chipset te koelen.

Indien de heatpipe radiator vol stof zit , of de luchtaanvoeropening is afgesloten door een extern voorwerp , dan bezit het toestel geen koeling meer , en loopt de temperatuur op. (er is zelfs brandgevaar)

In extreme gevallen lost het soldeersel waarmee de componenten op het motherboard zijn vastgesoldeerd (soldeersel smelt aan 350 °C)

Vermoedelijk is de motherboard chipset te heet geworden , en losgekomen van het motherboard , waardoor deze laptop nu volledig dood is.

Het opladen van de lion batterij verloopt via andere elektronika --> laptop laad de batterij nog op.

Een "reflow" van de g.p.u. en de motherboard chipset zou eventueel een oplossing kunnen zijn.

Vermelding van merk/typenr/ouderdom zou een leuke aanvulling zijn bij het stervensverhaal van deze laptop.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan