Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvh96

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Een paar dagen geleden startte de laptop (Acer) van een kennis niet meer op.
Als ik hem aanzet gaat het power-lampje wel branden en dan gaat de ventilator ook een paar seconde draaien, maar daarna houdt hij op. Het lampje blijft wel branden, alleen verder doet hij dan niks meer. Hij laat ook geen beeld zien en je komt dus ook niet in de bios.

Weet een van jullie hier misschien een oplossing voor?

gr
Dion

wat soms help; stroom eraf, batterij eruit, en de aan/uit knop voor 30 seconden ingedrukt houden. vervolgens batterij en stroom er weer in en nogmaals proberen

Nee het werkt niet helaas.

Laatst bewerkt:
Nee, ik denk dat hij geen garantie meer heeft. Is het rendabel om het moederbord te vervangen? Of kan hij beter een nieuwe laptop kopen?

Hoe oud is de laptop en wat heeft het 'm gekost? Moederbord laten vervangen kost inclusief plaatsen vaak zo'n 200€ tot 450€...
Anyway ik weet niet zeker of 't het moederbord is :) Maar als de accu en adapter goed is, is de kans aanzienlijk

Waar zou het dan nog meer aan kunnen liggen? Maar ik zal het hem vragen zodra hij terug is van zijn werk.

Laatst bewerkt:
Het kan trouwens ook zijn dat je werkgeheugen kapot is.. Komt niet gek veel voor, maar kan zomaar deze verschijnselen veroorzaken.

Hoe is dit te testen. Door het eruit te halen? Trouwens ik heb nog wat ander werkgeheugen liggen, misschien lukt het daarmee.

Mja als er bijvoorbeeld 2 modules inzitten kan je bijvoorbeeld eens proberen met 1 module op te starten.. En als die niet werkt, met de ander, en dan eventueel nog in verschillende sloten proberen.. enz.
Werkgeheugen voor laptops is wel ander spul dan voor pc's (die lange modules), dat je dat in ieder geval even weet :)

Oke bedankt!:) Ik zal het zo meteen gaan proberen. Trouwens, zou een laptop op moeten starten zonder werkgeheugen, of start hij dan sowieso niet op? Welke onderdelen moeten er inzitten om op te starten?

Werkgeheugen is noodzakelijk om 'm op te laten starten :) Zonder gaat hij niet werken.
Ehm moederbord, processor, voeding (adapter/accu), werkgeheugen.. zonder harde schijf moet wel lukken, maar dan zal die al snel zeggen dat 'ie niets heeft om te lezen.

Welke Acer? Videokaart onboard?

Hoor je pc opstarten, want ook het scherm kan defect zijn.
In dat geval misschien een mogelijkheid een tweede scherm aan te sluiten.

Laatst bewerkt:
Nee scherm is niet kapot. Ik heb een los scherm aangesloten en dat gaf ook geen beeld.

Hallo

Een paar dagen geleden startte de laptop (Acer) van een kennis niet meer op

Het geven van een typenr en ouderdom had vermoedelijk al een duidelijker antwoord gegeven.

Acer aspire 7520 (G) is b.v.b. berucht om losgekomen motherbord chipset/g.p.u. indien de koeling het begint te begeven door stofophoping in de heatpipe.

Volgens de symptomen , en zonder deze bijkomende info , gok ik op het reeds boven vermeld defekt.

Peter

Laatst bewerkt:
Het is een Acer 7110 en hij is ongeveer 2 en een half jaar oud.

Ik heb het gevonden! De CPU had het begeven, maar ik had er nog een liggen van een oude laptop. Bedankt voor jullie hulp! :)

Kun je dus zomaar een CPU van een andere laptop erin doen? Want de CPU van mijn laptop is ook stuk, en ik heb nog een oude Windows 95 laptopje liggen....
Lijkt me niet slim om de CPU van die oude laptop in mijn nieuwe te doen :P

Hallo ik heb hetzelfde probleem gehad eergisteren met mijn laptop van acer 5520G travelmate.
Mijn laptop deed wel vaker raar de laatste tijd, even vastlopen en dan was t weer oke, soms liep die vast en moest ik hem opnieuw opstarten. Ook deed ie er uren over om op te starten en af te sluiten, en dat terwijl ik hem wel opgeschoond had. Ook werd de laptop heel snel erg warm, en als ie te warm is gaat ie vanzelf uit (veiligheid).
Van de week was het weer zo ver. Ik had een grafisch tablet gekocht, de driver geistalleerd,etc alles volgens boekje (zo zijn vrouwen meestal haha) en uit proberen etc. heeft even gewerkt. Toen heb ik de tablet afgekoppeld (zoals je een normale usb afkoppeld) omdat ik met mn moeder wou skypen. ik skypen met mn moeder en ja hoor de laptop liep vast. En bleef vast. Dus ik zoals gewoonlijk de power knop even langer in drukken zodat de laptop uitgaat. maarja toen ik hem weer aan wou doen ging het niet.
Het power lampje gaat branden en je hoort de ventilator eventjes en dan valt ie uit.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn laptop zowiezo 4 a 4,5 jaar oud is.
Ik heb dus eergisteren een nieuwe laptop gekocht.. ook een acer (want ja het beviel me goed tot nu toe).
Wel ben ik nu bang om mn grafisch tablet op mn nieuwe laptop te installeren, omdat ik niet 100% er zeker van ben dat mn oude laptop daardoor niet meer op start.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan