Laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob2828

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
4
Vandaag wilde ik mijn laptop (acer aspire 5530G) terugzetten naar de fabrieksinstellingen. (Ik deed dit via de empowering technologie ofzo:confused:)
Nadat de laptop klaar was met het overschrijven van partities schakelde deze zich uit. Ik zette 'm weer aan en nu krijg ik al de hele tijd de volgende melding:
"A disk read error occurred
Press Ctrl +Alt +Del to restart"

Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is (het liefst in Jip-en-Janneke taal:eek:)??
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen!
 
Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de windows installatie. (CD gekrast)?.
Probeer het eens met een andere windows (als je een andere PC/Laptop hebt, probeer eens windows 7 te downloaden, branden op een DVD, en even installeren).
Als die wel werkt weet je dat er iets mis is met de CD van je orginele laptop, of er is iets met je harde schijf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Suc6 met je vraag! :thumb:
 
Hoe heb je de Recovery teruggezet?
Via F?? bij opstarten d..m.v. de verborgen partitie of had je de recovery op een aantal dvd's gebrand en heb je die teruggezet?

Wat krijg je in beeld als je Ctrl+ALT+DEl intoetst?
 
Hoe heb je de Recovery teruggezet?
Via F?? bij opstarten d..m.v. de verborgen partitie of had je de recovery op een aantal dvd's gebrand en heb je die teruggezet?

Wat krijg je in beeld als je Ctrl+ALT+DEl intoetst?

Ik kon gewoon via acer empowering technology in een menu selecteren dat ik de computer weer terug naar de fabrieksinstellingen kon zetten. Hierop heb ik toen geklikt, en daarna begon m'n laptop vanalles te doen op zo'n simpel scherm... Toen ging de laptop uit, en steeds als ik 'm daarna weer opstartte, kreeg ik eerst het reclameschermpje van acer heel even, daarna een zwart beeld met linksbovenin een knipperende cursor en daarna de tekst: "A disk read error occurred. Press Ctrl. Alt Del. to restart". Ik heb het geloof ik d.m.v. een verborgen partitie teruggezet.
Als ik op ctrl. alt. del. duw, schakelt de computer zich uit, en begint ie weer opnieuw.
K ben nu bezig met windows 7 downloaden... gaat nog wel even duren... :confused:
 
Controleer in Bios eens of de laptop wel opstart van harde schijf als 1 e opstartitem.

Meestal kom je via DEL in het BIOS.
 
Ik kwam in de PhoenixBIOS terecht en toen heb ik bij D2D recovery gekeken. Ik heb daarna een back-upimage recovery cd erin gedaan (die had mijn vader ooit een keer gemaakt) en als een gek op alt + f10 geduwd. (daar stond iets van in de BIOS bij het uitleg schermpje ernaast). Daarna heeft ie weer acer eRecovery Magagement opgestart. Heeft van alles geïnstalleerd en daarna verscheen het command schermpje met allemaal letters en dingen, ik begreep er niets van. Toen ie klaar was met alles te installeren kreeg ik een scherm dat ie was voltooid... k heb m opnieuw opgestart en hij doet het weer geloof ik (hij is nu (alweer:() oververhit). Ik denk dat t de eerste keer niet is gelukt omdat hij toen werd uitgeschakeld omdat hij toen ook oververhit was. Moet ik m in de koelkast zetten ofzo?? :p
 
Hallo

(hij is nu (alweer) oververhit). Ik denk dat t de eerste keer niet is gelukt omdat hij toen werd uitgeschakeld omdat hij toen ook oververhit was

Het spontaan uitvallen door oververhitting is een veeeel groter probleem , dan het origineel geposte "niet kunnen terugzetten image".

Indien je geen aktie onderneemt , zal dit uiteraard slechts verergeren , met uiteindelijke een "dode" laptop als resultaat.

Deze laptop zo snel mogelijk "onmiddelijk" zuiver/stofvrij maken.

Indien dit nog niet te lang aansleept , zullen de g.p.u./chipset sodeerverbindingen nog niet zijn aangetast , en heeft deze laptop nog een lang leven tegoed.

Hoe laptop snel/eenvoudig zuiver maken staat hier in het lang en breed uitgelegd :


http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken


Peter
 
De computer was inderdaad oververhit, en heeft daarom de fabrieksinstellingen niet helemaal kunnen terugzetten. Inmiddels is dit probleem verholpen (zie bovenstaande reactie van mij) en doet ie 't weer!

Iedereen super bedankt voor het meedenken en de suggesties!


Mvg. Bob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan