Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chorus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
21
Hallo,

Sinds vandaag start mijn laptop niet meer op. Ik had hem gisteren nog normaal afgesloten, maar nu doet hij niks meer. Ook als ik veilige modus probeer gaat hij meteen door naar opstartherstel. Heb het gevoel dat hij Windows probeert op te starten vanaf een andere schijf in plaats van de C-schijf waar alles op staat. Als ik bij Opties voor Systeemherstel zit staat bovenaan ''Windows 7 op (D:) Lokale Schijf'', terwijl ik volgend mij niet eens een D-schijf had. De Repair disc heeft tot nu toe voor geen oplossing gezorgt. Ik heb Windows 7 Ultimate 64 bit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Als hij op de repairdisk springt kan het systeem Windows niet (correct) laden. Dus dit heeft niks te maken met of hij van een verkeerde schijf schijf opstart.
Probeer het repairprogramma af te werken, misschien dat het probleem zo oplost
 
Als ik dat doe staat er:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenis van probleem: StartupRepairOffline
Probleemhandtekening 01: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 02: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 03: unknown
Probleemhandtekening 04: 21200271
Probleemhandtekening 05: AutoFailover
Probleemhandtekening 06: 17
Probleemhandtekening 07: NoRootCause
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
 
probeer is het volgende start op met de windows 7 installatie cd en ga dan naar reparreren en kies vul daar het volgende in


bootrec /FixMbr

bootrec /fixboot

bootrec /RebuildBcd
 
Bedankt voor je reactie. Dat had ik al geprobeerd. Hij zegt dan wel steeds Successful of Complete, maar na opnieuw opstarten gaat hij weer meteen naar opstartherstel.
 
Dit had ik ook een keer
Ik heb het probleem opgelost
Ik heb windows opnieuw geinstaleerd
 
het lijkt er op dat een of andere spyware de drive-letter gewijzigd heeft, ik zou eens een scan laten draaien die je vanuit CD kunt starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan