Laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsS96

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Berichten
5
Halo!

Een jaar geleden had mijn moeder mijn laptop schoongemaakt met wat water bij de aanknop. Daarna deed hij het nog even
maar viel vervolgens uit en sindsdien geeft hij geen kick meer.

Wat hij wel doet is, als al de stroom er af is geweest, dus accu eruit en oplader eruit. En ik vervolgens de lader erin doe,
start hij even op. Hij begint te blazen en het aan-lampje gaat branden. Na 3/4 sec valt hij weer uit en geeft geen reactie op
de aanknop.

Ik heb HDD en RAM er beiden al uitgehad, ook 20 s de knop ingedrukt gehouden zonder accu en lader. Levert niets op. :(

Is dit misschien kortsluiting? Als de lader + accu erin zitten brand het batterij lampje wel.

We hebben een tijdje iemand zijn laptop kunnen lenen maar dat gaat nu niet meer.
Hopelijk weet iemand iets, alvast super bedankt!

Thijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Dringend hulp na een jaar???? maar er is een dikke kans dat het water dus meer schade heeft aangericht qua oxidatie etc .en om dit na een jaar nog te kunnen verhelpen zou je hem op zijn minst open moeten maken en als er een mogelijkheid is de contacten van de aan/uitknop oxidatie vrij te maken.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb "dringend" uit de titel gehaald. Iedereen wil graag snel geholpen worden. Hou er rekening mee dat Helpmij.nl uit vrijwilligers bestaat.
 
Haha heb hem net helemaal opengedraaid en gekeken bij het knopje, zag er zo lastig uit dat ik hem maar snel weer netjes in elkaar heb gezet.

Maar waarom geeft hij wel reactie als er stroom af is geweest en er weer terug op komt te staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@crash,

Oke dankjewel voor de tip :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Na een jaar zoals gezegd kan het probleem erger geworden zijn maar ik denk dat de aan/uitknop niet goed funktioneert als je die knop weer indrukt gaat het notebook weer uit daarom denk ik dat je het daar moet zoeken .;)
 
hoi,

Dus eigenlijk zeg jij dat het contact vast hangt en dat ie daarom weer direct uit gaat?

Btw, net HDD terug geplaatst, en nu gaat dat lampje ook branden.

Nog eens wat anders. Ik had hem vorig jaar naar de computerzaak gebracht en die heeft toen de hdd eruit gehaald en in een case gestopt.
Nu zag ik dat dit een toshiba is. Kan dit? Of heeft ie gewoon een andere meegeven (die nog kleiner is volgens mij).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja zou kunnen toshiba maakt ook hd's , en als je bericht plaatst zou je dit zo volledig mogelijk moeten doen want zoals ik nu lees heb je hem eerst zonder hd geprobeerd dit was het melden wel waard .En/of je ander hd hebt gehad kan je na een jaar niet meer over reclameren;) Maar ik blijf bij me eerste optie.
 
Ohh oke, ja sorry zal ff mijn bericht wat aanpassen dat het zo volledig mogenlijk is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan