Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

royveldman

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hoi allemaal.

Zo straks was ik fifa aan het spelen, en toen viel mijn laptop in een keer uit. Ik zette hem meteen weer aan met de vraag in mijn hoofd: Hoe kan dit? Wanneer ik mijn laptop opstart komt hij nu soms tot Windows starten of tot het bureaulad. Hij valt soms ook meteen weer uit.

Het gaat hier om een Dell studio 1558, met een i5 520m en een amd mobility radeon 5470 1gb.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Mvg Roy

Probeer de veilige modus eens uit. Laptop uitzetten, laptop aanzetten en vanaf het moment dat de stroom erop komt op de F8 drukken (totdat je naar de veilige modus kunt)
Hoe gedraagt de machine zich nu? Kun je wel de veilige modus bereiken zonder uitval etc.?

Hallo

Wordt dit toestel niet te heet ???

Indien ja ---> uitschakeling op thermische veiligheid.

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom , en indien reeds gedateerd , of deze regelmatig zuiver/stofvrij werd gemaakt.

Peter

Hallo gast0225, ik kon de veilige modus wel bereiken.

@Peter: Het zou inderdaad wel kunnen dat de laptop te heet werd. Alhoewel ik dat nog nooit eerder heb gehad. Ik heb net de laptop stofvrij gemaakt, en nou start de laptop ook weer op. De laptop is ongeveer 4 jaar oud.

Mvg Roy

Ik denk dat het inderdaad de temperatuur is. Ben net weer een poosje fifa gaan spelen, en na een paar minuten wordt deze laptop meteen sloom, en maakt verder geen herrie van de koeling. Ik heb speedfan gedraaid, en die gaf aan dat de gpu 80 °C was en de cpu 94 °C. Slecht teken lijkt mij... ik ben niet van plan om deze laptop te laten maken, ik koop na deze vakantie wel een nieuwe..

Die temperaturen zijn voor een aantal laptop hele normale waardes.

Wat dan wel een probleem is, normaal maakte mijn laptop best wel veel herrie als deze warm werd, nu niet... Volgens speedfan draait mijn gpu fan 0 rpm.. Dit klopt toch niet?

Kan ik hier nog wat aan doen? Of moet in een nieuwe kopen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Ik heb net de laptop stofvrij gemaakt,"

"cpu 94 °C. Slecht teken lijkt mij.."

Persoonlijk vindt in deze t° te hoog.

Heb je deze op een behoorlijk manier zuiver gemaakt (luchtdruk) , en tevens gecontroleerd of er geen stof(tapijt) aanwezig is in de heatpiperadiator.

Hoe je dit snel , grondig en eenvoudig kunt doen heb ik hier reeds tot vervelens toe vermeld.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Mocht deze laptop toch korrekt/deftig zijn zuiver gemaakt , vermoed ik dat de thermisch geleidende pasta is gekrompen/uitgedroogd , en zou ik deze vervangen.

Meest voorkomende oorzaak ... te lang met te hoge temperaturen verder werken met het toestel.

Peter

Kan ik hier nog wat aan doen? Of moet in een nieuwe kopen?
Tja, als jouw way of life (inc. portemonnee) zodanig is dat wanneer een apparaat (mogelijk) wat onderhoud nodig heeft, je ervoor kiest het te gaan vervangen, dan houdt het op en moet je dat vooral doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan