Laptop start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AtleticoMaarten

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
6
Hallo, 1,5 maand geleden liep mijn laptop vast en heb ik het door middel van de powerknop afgesloten. Echter na het opstarten kwam ik het volgende tegen : no bootable device--insertie boot disk and press any key


Bvd
 
Zet de machine uit en weer aan. Druk onmiddellijk nadat je de aan-knop hebt ingedrukt op F8 en blijf op F8 drukken, zeer kort achter elkaar.
Na enige tijd verschijnt o.a. de mogelijkheid om de machine in de veilige modus te starten (meerdere opties, maar kies de 'kaalste' veilige modus).
Er schieten witte regels met tekst over je scherm, geen aandacht aan schenken. Na een minuutje of 2 start Windows in de veilige modus.
Ga naar systeemherstel en laat de machine herstellen naar een datum van vóór de machine vastliep.

Enne, laat je nog wel wat van je horen? Na je vorige vraag (over de speakertjes) heb je nooit meer terug gereageerd hoe dit uiteindelijk is afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas er gebeurt niks.... Op een gegeven moment hoor ik gepiep nadat het Acer logo gepasseerd is bij het indrukken van de F8. Ben trouwens in het bezit van Acer Aspire 5750. En ben echt geen kenner op dit gebied.:d
 
De timing is vrij belangrijk. Op het moment dat je de powerbutton hebt ingedrukt, begin je met het indrukken van de F8 en je herhaalt dit onmiddellijk snel achter elkaar een keer of tien.

En wat de foutmelding betreft :

er kunnen meerdere problemen zijn :

1. het bios is ontregeld en de schijf waar Windows op staat is verdwenen uit de bios opstartlijst (onwaarschijnlijk, maar niet geheel onmogelijk)
2. Windows is corrupt geraakt (los je op door te doen wat ik hiervoor schreef)
3. de harde schijf waar Windows op staat is simpelweg fysiek kapot
 
Laatst bewerkt:
Helemaal niks...




Haha, ouwe stalker. Kan me helaas niks herinneren over die speakers. 8 jaar terug...




Dat laatste ben ik ook bang voor, maar hoe controleer ik dat? En is dat mogelijk door enkel de powerknop te gebruiken om af te sluiten?
 
Laatst bewerkt:
Je blijft die melding uit je eerste bericht krijgen als je gewoon probeert op te starten en als je op F8 drukt gebeurt er helemaal niets en komt uiteindelijk ook die boodschap?
 
Dan resten je m.i. nog 4 opties waarbij ik bij 2 opties er vanuit ga dat de machine een DVD drive heeft:
1. Zoek in het Acer boekje dat je ooit gekregen hebt even op hoe je de machine moet recoveren (is een bepaalde toetscombinatie om de software van Acer te activeren bij het aanzetten van de machine) Heb je dat boekje niet meer, kijk dan even op de website van Acer.
2. Misschien heb je ooit bij het in gebruik nemen van de machine zelf een recovery CD moeten maken (wat je natuurlijk hebt gedaan………..) en heb je die ergens liggen? Misschien heb je wel een Acer CD meegeleverd gekregen waarop iets staat als "systeemcd"?
3. Misschien heb je wel een officiële Windows 8 installatie CD? Start er dan mee op.
4. Als geen van bovenstaande kan / wil, dan wordt het tijd om het ding naar een reparateur te brengen als het nog een relatief jonge machine is.

Als je trouwens met het opstarten van een DVD in de lade (machine aan, CD erin, machine weer uitzetten en met de CD in de lade opnieuw weer aanzetten) de oorspronkelijke foutmelding op het scherm krijgt, dan is in het bios opstarten van CD niet geactiveerd en moeten we dat alsnog eerst even instellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan