Laptop start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoowell

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Laptop deed het altijd prima, maar tijdens het opstarten bleef hij een keer hangen. Laptop toen uitgedaan en opnieuw opgestart, maar krijg nu steeds het zwarte scherm met "Windows normaal starten....''met de laatste juiste configuratie" etc..Heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar krijg na het Windows laad scherm heel kort een blauwscherm (foutmelding, maar zo kort dat ik het niet kan lezen...pauze/break knop helpt ook niet) en dan start hij weer opnieuw op om hetzelfde te doen. Wat kan ik hieraan doen zonder formatteren? Er zitten namelijk erg belangrijke bestanden op, alvast bedankt.

ik weet niet of dit mogelijk is bij laptops, maar kzou je harde schijf eens in een andere pc hangen als slave en dan je bestanden der af halen. ook eens een testtooltje downloaden en je HD testen

en waar haal ik zo'n testtool vandaan? en weet iemand of het mogelijk is om de hardeschijf uit een laptop te halen? of is er een andere oplossing? :rolleyes:

Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n Toshiba laptop. Uiteindelijk ben ik met hulp van de helpdesk van Microsoft eruit gekomen. Wat gebeurt er als je opstart met de F8 ingedrukt? Kan je dan niet via de veilige modus verder ?

Nee veilige modus werkt ook niet. En die tool gedownload, lijkt me prima, maar mijn floppy drive van mijn pc werkt niet meer goed, en je kan geen boot-cd maken. Daarbij heeft de laptop geen floppydrive. Ideeën?

Tja, dan wordt het m.i. toch moeilijk. Als je geen floppy-drive bij je laptop hebt en je wilt/kunt niet opnieuw formatteren en installeren zou ik geen oplossing weten. Ik heb wel Norton Ghost voor je om back-ups te maken, maar...staat op twee floppy's.
Misschien iemand anders nog een idee ?
Sterkte.
Harry.

tog maar eens proberen je laptop open te breken en kijken of die schijf er per toeval niet uitkan. (let wel op voor statische elektriciteit)

Hallo,
Waarom schaf je niet even een externe floppy-drive aan (25 euri's, Alternate ) ? Komt altijd van pas en je hoeft die laptop niet te openen wat ik toch altijd link vind. Neem aan dat je wel USB-poorten op je laptop hebt ?
Greetz,
Harry.

Ja die heb ik wel. Zal het proberen, eerst een windows-reparatie proberen via de cd, dan de floppy. Als dat niet lukt stuur ik hem terug, heb gelukkig nog garantie. Bedankt voor de aandacht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan