Laptop start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbellt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2014
Beste helpmij,

Zojuist wilde ik mijn oordopjes in mn laptop steken. Zonder te kijken stopte ik m perongeluk in n usb poort. Hierdoor is mijn laptop uitgevallen em gaat niet meer aan. Als ik de oplader aansluit aan de laptop geeft de laptop wel aan dat de laptop oplaadt. Als ik de computer aan wil doen brand het lichtje een paar seconden.

Wie weet er wat er mis is?

Mvg

probeer dit eens, batterij eruit halen, niet aan stroom hangen, daarna de inschakelknop 5 seconden ingedrukt houden, batterij terug plaatsen en proberen op te starten.

Ben bang dat je op de één of andere manier sluiting hebt gemaakt.

Heeft de laptop nog garantie? Zo ja, dan kan je dat proberen te claimen. Ook al zou de kortsluiting van de usb-poort jouw schuld zijn, dan moet nog niet de hele laptop dood neervallen maar enkel een defecte usb-poort opleveren.

Goedemorgen ,

Heb je vraag even nar de juiste sectie verplaatst succes met je vraag

Hallo

Jammerlijk genoeg geen vermelding merk/typenr van deze laptop ... ik gok packard bell.

Zo goed als zeker heb je sluiting gemaakt van de +5V (pin1) van de u.s.b. poort naar de gnd ... (metalen chassis van de u.s.b. connector)

Zoals reeds eerder vermeld , zou dan slechts een of meerdere u.s.b. poorten defekt kunnen zijn. (chipset defekt ... zekering gesprongen , etc...)

Indien je echter de connector intern hebt verplooid , en er nu permanent kortsluiting is , dan kan het zijn dat de laptop weigert op te starten om verdere schade te voorkomen.

Je zou deze u.s.b. connector eens visueel kunnen bekijken of er geen pinnetjes (+5V) of andere permanent sluiting maken omdat deze b.v.b. geplooid zijn.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest iets aan deze info ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan