laptop start niet na het uithalen batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

stasszman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Berichten
2
Hallo beste mensen!

Gisterenavond heb ik per ongeluk wat vocht geknoeid over mijn laptop, waarna, om kortsluiting te voorkomen, heb ik de batterij eruit gehaald, zonder de laptop eerst uitzetten. Vanmorgen heb ik hem eerst gewoon kunnen starten en alles werkte er gewoon. Maar vervolgens viel de batterij eruit, omdat ik die niet goed erin had gestopt. Nadat ik de batteri er opnieuw had ingestopt, kon ik de laptop niet meer opstarten... Kan ik er eventueel zelf wat aan doen? Bvd
 
Tja, het kan best zijn dat het niet door de accu komt maar die de vochtschade. Maar dat verhaal met het eruit halen van de accu is al helemaal niet slim....

Dingen die je kan proberen: probeer de laptop aan te zetten zonder de accu, dus enkel op netstroom. Werkt dat niet, stekker eruit, accu eruit, en de aanknop voor minstens 10 seconden ingedrukt houden. Dat wil wel eens wat triggeren.

Trouwens, je bent niet echt duidelijk. Start Windows niet op en kan je nog in de BIOS/UEFI? Zo ja, dan slaat het advies hierboven nergens op. Maar ach, mijn glazen bol is dan ook al jaren kapot.
 
Laatst bewerkt:
Beste kipje, bedankt voor je advies! Ik heb in principe alles wat je boven hebt genoemd al geprobeerd, behalve dat van écht 10 seconden aan/uit knoop ingedrukt te houden... Ik kan nergens in komen - er gebeurt namelijk helemaal niets. En ik heb toch wel vermoede dat het niet door de vocht komt, maar doordan die batterij eruit viel, want dáárvoor deed de laptop nog prima... Kan helaas nu niet proberen die knoop ingedrukt te houden, want ben ook niet thuis op moment. Hoop dat het wep zal helpen en ik zal hem niet hoeven naar de reparatie zaak moeten wegbrengen... Bedankt voor het advies!!
 
Vochtschade moet je echt nog niet uitsluiten, dat kan zich zelfs een maand later pas gaan uiten omdat er binnen in toch wat gaat oxideren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan