laptop start niet normaal op door virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik had al problemen met mijn computer, ik denk een virus, en wou dit oplossen via spyware en mbam programma.\
nu kan ik niet een smijn laptop meer normaal opstarten, Het beeld scherm opent zwart en dan in het middeen een heel klein venstertje, van 15 bij 15 en daar staat dan mijn oiplogscherm in maar groter kan ik het niet maken.
ik heb niks aan instellingen gewijzigd en al geprobeerd het beeld groter te maken.
gisteren was dit nog niet.

help wat doe ik hier aan.

normaal staan de iconen erachter op een blauw scherm en nu is het zwart zonder iets.

Wat gebeurd er als je in de veilige modus opstart. De veiligmodus start je op door direct na het aanzetten van de computer op F8 of F5 te tikken. Blijf tikken totdat een keuze- scherm krijgt. Ga vanaf daar naar veilige modus.
Heb je hier een "normaal"scherm ook ook een 15 bij 15.
Heb je computer en een laptop of is je laptop en computer één en dezelfde machine.

bedankt voor je reactie.
sorry voor de verwarring ik heb een laptop, geen pc.
gebruik nu even iemand anders laptop vandaar.

ik start de laptop op en het beeldscherm blijft zwart, en klein in het midden het venster. ik kan via start internet opstarten.

alleen heb ik al langer problemen dat ik geen iconen meer kan plaatsen op mijn desktop en ook de bureaublad achtergrond niet mee rkan aanpassen, blijft blauw.
gisteren was het beeldscherm nog blauw en kwamen de iconen nog.

wat is veilige modus?

Veilige modus kun je gebruiken als je windows niet goed meer opstart. Dan is het misschien mogelijk in veilige modus op te starten en een bepaalde fout te herstellen.
Bij jou zit ik niet zozeer aan een virus te denken. Ik denk eerder dat je scherm niet goed staat ingesteld. Doordat het beeldscherm niet de juiste drivers gebruikt.
Wat voor laptop heb je en welke windows draai je daarop?

hoi, even gecheckt en als ik meteen na opstarten kies voor alleen de keuze veilige modus, dan start het beeldscherm groot op, blijft wel zwart (misschien is dat normaal hierin??) en dan zie ik ook de iconen.

wat nu???

pff ik heb windows xp, maar wat voor laptop, HP pavilion ZE5600.

Vanuit het niets enkele dagen terug waren al mijn instellingen (tenminste heel veel) terug naar soort van standaard. zelfs de standby was zo ingesteld dat de laptop steeds uitging.
Nu kan ik geen foto meer plaatsen als achtergrond op mijn desktop en ook als ik klik op het internet icoon daar gebeurd er niks. moet dan via start voor internet.

geen idee waar dit vandaan komt.

moet ik na hjet opstarten kiezen veilige modus of veilige modus met netwerkinstellingen of die andere?
en wat kan ik nu het beste doen??

dacht even dat iemand op mijn laptop was binnengedrongen en een virus had geplaatst.

Wat voor windows draai je?
En wat voor merk en soort laptop is het. (bv Asus K72JR)
Dan kunnen we even checken of het beeldscherm de juiste drivers gebruikt.

windows xp en een hp pavilion ze 5600

welke veilige modus moet ik kiezen, met netwerkinstellingen of gewoon veilige modus?
was even bang dat iemand zich had binnengedrongen op mijn laptop.

als ik dat download, staat dat dan niet meer op mijn laptop zelf.?
ik bedoel dat ik dan iets dubbel heb. en waarom werkt het op mijn laptop opeens niet meer?

hoe ik dit in een veilige modus downloaden?

Ik ben bang dat je videokaart het begeven heeft.
Kun je deze vervangen???
Nee.
Is een onderdeel van het moederbord.

als ik dat download, staat dat dan niet meer op mijn laptop zelf.?
ik bedoel dat ik dan iets dubbel heb. en waarom werkt het op mijn laptop opeens niet meer?

hoe ik dit in een veilige modus downloaden?
Hoi,
je moet dat even via een andere pc downloaden op usb-stick en dan naar je eigen pc.

bedankt mick, dus wat palomino schrijft mijn videokaart is niet stuk???
in veilige modus had ik wel gewoon een groot scherm.

als ik dit ga downloaden welke keuze moet ik dan maken, welke driver moet ik kiezen nadat ik windows xp heb gekozen??

En als ik dan mijn andere laptop opstart in de veilige modus welke keuze moet ik dan maken, met of zonder netwerkinsteliingen???

Als ik op die link van mij klik kom ik bij op het scherm van Hp bij jou laptop.
Je moet dan voor de bovenste optie kiezen. driver-graphics. Je krijgt dan direct een download knop. Het gemakkelijkst is het om dit bestand op je bureaublad te plaatsen.
Dan kun je het zo naar een stickje kopieren.
Je kunt niet meer met je "kapotte" laptop op internet? Als dat lukt heb je het bestand direct op je laptop staan en kun je gelijk doorgaan met installeren.
Ik denk niet dat je grafische kaart stuk is omdat je in veilige modus normaal beeld hebt.

Er is nog een manier om dit probleem op te lossen. Als je op je "kapotte"laptop ('tiswat) met rechts kunt klikken met je muis. Dan eigenschappen kiezen, dan apparaatbeheer, in het lijstje dubbelklikken op beeldschermadapters dan klikken op ATI driver of zo, daarna op tabblad stuurprogramma en dan op bijwerken. "laten zoeken op internet". Daarna aanwijzingen opvolgen. Moet het ook lukken.

bedankt compres. moet ik dit doen in de veilige modus of moet ik internet opstarten. zonder veilige modus gaat dat wel maar het beeld is dus opeens erg klein, ongeveer 15 bij 15.

Als het lukt kies je voor veilige modus met netwerkverbinding en kun je het gelijk downloaden naar je buroblad en dan installeren op de laptop met het probleem.

Kun je niet op internet komen via de probleem pc dan moet je het via een usb stick via een andere pc downloaden.

thema's, bureaublad, schermbeveiliging,vormgeving, instellingen.

dit zijn de enige keuzes die ik heb als ik in de veilige modus rechtsklik en eigenschapen open. Wat nu te doen. ik wou een print screen meesturen maar dat bestand is te groot voor hier zegt hij.

kun je naar het configuratiescherm?
configuratiescherm-systeembeheer-Hardware-apparaatbeheer-beeldschermadapter-enz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan