laptop start niet normaal op door virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je die driver download en op je buroblad zet hoef je deze toch alleen te dubbelklikken en te installeren.

Ik denk dat ze 2 dingen tegelijk wil doen ;)
Laten we maar even kijken wat de uitkomst is.

ja ik kan via veilige modus in mijn configuratiescherm.
uiteindelijk zie ik staan beeldschermadapters maar dan kom ik geen atidriver tegen, eronder staat radeon igp en dan een nummer.

is dit hetzelfde?

ja dat is hetzelfde. Maar.... volgens de gegevens op de HPsite heeft de laptop HP Pavilion ze5600 CTO een ATIdriver nodig.
Je kunt nu beter stoppen en die andere methode gebruiken.
Dus via de link naar de HPsite dan via drivers graphics de juiste drivers downloaden.
Op een makkelijk terug te vinden plaats neerzetten bureaublad of in mijn documenten.
Maar zodat je het bestand kunt terug vinden. Daarna de setup draaien en kijken wat er gebeurd.

En natuurlijk is er nog een methode. Als je weet wanneer het euvel ontstaan is zou je een herstelpunt van voor die datum kunnen zoeken. en op die manier je laptop herstellen.

ok, download ok maar nu vraagt hij bij installeren of ik ze wil overschrijven, ze staan al op mijn laptop zegt de melding.

ja kiezen, overschrijven neem ik aan, en dan als dat klaar is???

gedaan, maar krijg nu een melding

waarschuwinger zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. controleer of u de vereiste hardware of software hebt.

en nu.

Volgens jouw aangeleverde gegevens heb je een "HP Pavilion ze5600 CTO" controleer dit nog even. Een HPnummer voor de zekerheid zou ook leuk zijn.
volgens de gegevens van HP heeft deze laptop ATI drivers.
IK zou dan zelf toch de ATI drivers installeren.
Dat moet weer via configuratiescherm-systeem enz...
besturingsbestand bijwerken.... en drivers zoeken in je gedownloade bestand.

Laatst bewerkt:
Volgens de papieren zit deze videokaart erin:

HP Pavilion ze5600
Processor Intel® Celeron® (2.6-, 2.8-GHz)
Mobile Intel Pentium® 4 (2.4-, 2.66-, 2.8-, and 3.06-GHz)
Memory Up to 1 GB (1024 MB) SDRAM using 512-MB modules. At least 256 MB SDRAM
preinstalled.
Display 15.0-inch XGA (1024 × 768) or SXGA+ (1024 × 768) active-matrix TFT
Video ATI Mobility Radeon graphics accelerator with 16, 32, or 64 MB UMA graphics
memory
,
4x AGP graphics capability
Operating System Microsoft® Windows® XP Professional or Home preinstalled
Power States On, Standby, Hibernate, Of

Ergens bovenaan 2e blad geeft ze aan dat de laptop "radeon igp" gebruikt.
Dat zouden dan de verkeerde drivers zijn. Ze moet dus omwisselen.
Maar ja hoe doe je dat veilig (@maikel9)

op de laptop zelf staat echt HP pavilion ze5600.

rechtonder zit nog een stickertje naast designed for windows xp microsoft. daar staat op ze5611ea.

nog iets met een sticker intel processor, rafische ATI mobility radeon processor.

alle bestanden die moest ik oevrschrijven en stonden dus ergens onder C zag ik.

ik hoop dat dit vold info is, geen idee waar ik dat andere anders kan vinden.
Ik heb trouwens nog niet de waarschuwing weggeklikt maar even zo laten staan.

bedankt!!!

Dit is voldoende. Je moet zorgen dat de gedownloade drivers (ATI) op je laptop krijgt.
Ik weet alleen niet of dat op mijn manier lukt. Je kunt een heel eind komen door de bewerking tot en met stuurprogramma bijwerken. Dan krijg een wizard daar vink je de onderste optie aan Nee nu niet volgende vinken ik wil zelf kiezen
vink je ook op deze lokatie zoeken en dan geef je de lokatie van je gedownloade drivers weer.

hoe weet ik of de gedownloade drivers nu ergens op mjn laptop staan? heb dat andere installatie van hp op mijn desktop geinstalleerd en toen elke keer overschrijven gekozen.

@maikel: ze heeft een ATI sticker op de laptop dus heeft ze ATI drivers nodig.
Hoe ze aan die radeon komt?
Als zij de radeon drivers eraf gooit en de laptop opnieuw start. Zoek XP dan niet automatisch naar de juiste drivers?

werkt zoeken nog? zoek dan op.... even geduld
hmmm het werk zo niet omdat het een exe bestand is.

Laatst bewerkt:
heren, geen idee van radeon, ik weet niet eens wat het is. ik heb nog nooit in dit mapje gekeken.:confused:

waar zit dat stuurprogramma en dan bewerken? bij mij zie ik dat niet zo snel.
of moet ik dat nu maar even niet doen??

even over een heel andere boeg want zo gaat het nie lukken denk ik.
Doe eens een systeemherstel naar een tijd terug en laten we eens kijken wat ie doet..
die kaart trouwens (chip dan op moederbord) is een ati radeon igp 345M maar of dit hier aan ligt twijfel ik toch..

Ik begin eerst eens met dat scannen wat je hebt gehad,werd er toen wat gevonden door die (wat voor?) spyware programmaas en heb je die toen verwijderd?

Laatst bewerkt:
ik heb gescanned met dat spyware sas en die was nog niet helemaal klaar na bijna 2,5 uur. gevonden adware tracking cookie 18 keer in file items en disabled security centeroption in registry items 2 keer.

ik heb beide toen ik de scan stopte aangeklikt en verwijderd.

de MBAM scan heb ik na 3,5 uur gestopt en er was nog niks gevonden, had de volledige scan gekozen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan