laptop start niet normaal op door virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je een systeemherstel geprobeerd?
dit kan je ook in veilige modus doen.

nee, hoe doe ik dat? en waar is dat eigenlijk goed voor.

trouwens wat is een veilige modus eigenlijk? (sorry).

:D ik probeer het zo simpel mogelijk uit te leggen:
je start nu toch steeds in veilige modus op? dat is gewoon windows zo klein mogelijk opgestart om te voorkomen dat bepaalde programmaas of bestanden die kapot zijn meestarten waardoor je windows nu wel en in gewone toestand niet opstart..

maar nu systeemherstel:

Klik op de Start knop->Alle Programma's->Bureau Accessoires->Systeemwerkset->Systeemherstel:

De wizard komt op het scherm. Klik op het bolletje "Een eerdere status van deze computer herstellen" en klik op "volgende".

De wizard toont nu een kalender met beschikbare herstelpunten. Kies er eentje uit en klik op volgende. Vervolgens krijgt u een bevestigingsscherm te zien. Klik nogmaals op volgende. Na afloop zal Windows herstarten en een boodschap tonen dat de computer naar een herstelpunt gebracht is.

bedankt, sorry maar ben een beetje a-technisch wat betreft systemen en waarom mijn laptop nu zo vreemd doet, virus?, indringer?, iets kapot? geen idee. Op een dag stond hij terug naar de standaard waarden en moets ik een internetbrowser selecteren???

goed systeemherstel kan ik kiezen uit 14,15,16 dec. kies ik de oudste???

Je naar zeg maar toen die nog goed werkte zullen we maar proberen..

hoi,

systeemherstel is gedaan en automatisch starte de laptop op naar de niet beveiligde versie. het beeldscherm was nu wel meteen blauw en groot.
Maar mijn foto die ik als achtergrond had geplaatst is nog steeds weg.

ik heb verder even niks geprobeerd en nu weer opgestart in veilige modus.
kreeg wel meteen van windows melding dat mijn C schijf bijna vol is, maar dat heb ik al heel lang en geen idee waardoor. Vandaar dat ik er in het configuratiescherm een paar dingen had afgedaan (iets van canon camera library).

Vol met troep???

Met dat eraf gehaald moet je wel voorzichtig doen en weten wat je eraf haalt natuurlijk.:d

Probeer maar in normaal windows te werken en kijk of we alles weer goed krijgen..Staan je icoontjes er ook weer op buroblad?
die foto kun je er toch wel weer opzetten?
Is de pc nu weer oke of wil je gaan scannen op spyware of ruimte maken?

Die ati dingen die ik heb geinstalleerd staan die er nu nog op of is dat ook weer teruggezet? Kan ik dat icoon van mijn desktop verwijderen (of later)?

ik moest iets era halen omdat mijn C schijf blijkbaar vol is. Dus ik zag dat ik heel veel programma's zelden gebruik en heb toen maar iets van canon verwijderd, laatst gebruikt in 2005.

Scannen is nu misschien het beste eerst maar alleen bij mij doen spyware en mbam er uren over. zo vreemd.

ruimte op C schijf moet ik zeker krijgen maar ik heb geen idee hoe. kan en wil niet zomaar dingen van C eraf doen want alles wat erop staat is van windows. Op D staan mijn documenten en foto's.
kan niet eens meer schijfdefragmentatie doen en laptop is vaak erg sloom.

Toen windows opstarte kwam er wel meteen een groot blauw scherm en mijn iconen. De keer daarvoor dus een wazig klein schermpje met zwart eromheen. En dit was de dag nadat opeens alles in een soort van standaard was teruggezet. instellingen die ik had gedaan en zoals mijn bureaublad bijvoorbeeld.

Kan ik dat scannen het beste in de veilige modus doen of in de echte??

scan eens met mbam (die geupdate is) in veilige modus maar doe eerst maar een snelle scan.
Probeer eens een scan te doen met je eigen (geupdate) antivirus programma in veilige modus.(lukt dat niet dan probeer eens in windows normaal.
wat ze vinden mag weg.

Ruimte maken.
check een via start>mijn computer hoe vol je c schijf is
Download CCleaner > http://www.filehippo.com/download_ccleaner en kies installeren.
eenmaal geinstalleerd open ccleaner en kies rechtsonder voor schoonmaken.
Dan kies je voor register en druk je op "scan naar problemen" en wanneer het balkje 100% aangeeft kies je herstel geselecteerde problemen.
vraagje over backup opslaan kies je JA en geef aan buroblad.
druk je op herstel alle fouten.
check de c schijf nogmaals en kijk eens wat het geholpen heeft en post het resultaat hier eens.

Laatst bewerkt:
helaas, net geprobeerd de echtewindows op te starten en meteen een klein schermpje en verder achtergrond zwart? geen idee wat nu te doen?

na systeemherstel schoot hij uit zichzelf naar een even goed windows scherm.

das weer *****..
Kan me er niks van voorstellen dat schermpje,maar rechter muis op buroblad en veranderen gaat dus niet?
Kun je bovenstaande in mijn bericht dat ccleaner downloaden,installeren en opstarten en aldaar eens kijken op gereedschap>opstarten.
die lijst zou ik eens willen bekijken.kun je dat via een screentje mischien.

hoi, nu heb ik nog maar 92,4 mb op c schijf dus eigenlijk bijna vol.

ik heb gekeken via verkenner en dan eigenschappen c, kon mijn computer even niet zo snel vinden.

ooit eerder c cleaner gedaan maar dat werkte niet zoals het hoorde blijkbaar, deed denk ik iets verkeerd.
maar goed nu is c bijna vol dus eigenlijk moet ik er iets afgooien anders kan ik straks niet meer opstarten toch??? help.

als ik printscreen maak dan is het bestand te groot om blijkbaar hiermwee te versturen.

mbam scan is nog steeds bezig, de snelle, en niks gevonden tot nu toe.

prinscreen maken>open paint daar Ctrl+v indrukken en opslaan als gif en hier uploaden op helpmij.

Hoe groot zijn je schijven?
En gooi even de tempory internet files weg. Via "extra" in dit scherm "internet opties" "verwijderen"
gooi alles maar weg. Het enige nadeel is dat je je dan overal weer moet aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Laatst bewerkt:
ok met snelle scan 1 ding gevonden

PUM hijack sta in categorie registry data, hij zegt is good, no action taken. (wou het dinge kopieren maar lukt niet).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan