Laptop start niet op, blijf op het Acer scherm staan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jor

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn laptop, zodra ik op de aan knop druk blijft hij vrijwel meteen haken op het Acer scherm. Je ziet dan het blauwe opstart balkje een klein stukje lopen en dan stopt hij ermee. Soms start hij wel op, en komt hij gewoon in windows en dan werkt hij prima. Maar 75% van het opstarten blijft hij haken en kun je echt niets doen.

Ik kan ook zo weinig, aangezien ik het vermoeden heb dat het toetsenbord defect is. Gisteravond kwam hij windows wel in, klikte ik words aan. Hij typte automatisch allemaal letters, dus ik wist meteen dat het keyboard niet goed was/is.

Ik heb hem gratis gekregen van mijn oom, die er niets meer mee kon. En eigenlijk wil ik hem voorelkaar maken.

Kan het zo zijn dat hij niet opstart door een defect keyboard? Want dan bestel ik gewoon een nieuwe, alleen zou het zonde zijn als het wat anders is.

Kan iemand mij helpen?

Alvast dank!

Groet Jor :thumb:

Laatst bewerkt:
Met een defect toetsenbord kan m.i. gewoon opgestart worden.

Voer eens schijfcontrole uit. Bij voorkeur ( wegens het niet altijd opstarten ) met een extern programma.
Kijk eens bij de hd fabricant.
Geheugen zit er goed in? Ook hiervoor zou je opstartschijf kunnen maken om je te controleren.

Blijft er natuurlijk het hete hangijzer van vidoeokaart over.

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dit het beste doen? ik zit zelf wel in de computers maar niets in laptops. Zodra ik de laptop start zit hij meteen vast, dus kan geen controles uitvoeren.

Als je me even uitlegd hoe ik dit het beste kan doen, red ik het wel :thumb:

alvast bedankt,

Jor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Memtest: http://www.memtest.org/
Brand de iso.
Test het geheugen met de opstart cd een nachtje.

Test de harde schijf.
De fabricant heeft vaak een programma hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan