laptop start niet op, blinkende power licht

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpiester

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
hallo

ik heb een hp pavilion dv9000

hij start ineens niet meer op

als ik op de power knop druk dan knippert het blauwe power lichtje 3 keer en gebeurter niks. verder gaat de laptop niet eens aan.

de laptop deed het vanochtend nog.

aub een oplossing? ben buiten garantie. net een jaar...

Koppel de adapter los en haal de accu van de laptop af. Hou dan de power knop voor een seconden of 6 ingedrukt. Plaats nu de accu weer terug en de adapter weer aansluiten. Kijk of de laptop weer wil opstarten.

Koppel de adapter los en haal de accu van de laptop af. Hou dan de power knop voor een seconden of 6 ingedrukt. Plaats nu de accu weer terug en de adapter weer aansluiten. Kijk of de laptop weer wil opstarten.

heb dat al geprobeerd

helaas niet gewerkt...

de laptop was vanochtend uitgegaan omdat de batterij leeg ging (dan gaat die automatisch standby), en nu krijg ik dus helemaal niks aan de praat. de laptop wil dus niet aan.

:(

Als je de adapter aansluit, gaat dan wel het lampje van het laden branden?

Als je de adapter aansluit, gaat dan wel het lampje van het laden branden?

het lampje waar de lader in gaat, die brand wel. de lampje bij die bliksem teken (elektriciteit) brand niet.,

nu heb ik gelezen op een site dat ik de bios moet resetten

hoe doe ik dit?

Geen idee, weet niet waar de moederbord batterijtje in deze laptop zit. Anders morgen even bij HP op de site de live support opzoeken. Een HP medewerker geeft dan via een chat sessie support.

Geen idee, weet niet waar de moederbord batterijtje in deze laptop zit. Anders morgen even bij HP op de site de live support opzoeken. Een HP medewerker geeft dan via een chat sessie support.

Is het bios resetten niet gewoon het batterij (CR2025) eruithalen en er een nieuwe indoen?

Maar mn garantie is al verlopen dus kan ik dat chatten nog wel doen?

Dat chatten kun je gewoon doen. Batterij kan inderdaad een CR2025 zijn, maar ook een CR2032. De laatste word het meeste gebruikt.

Batterij hoef je niet te vervangen, deze moet alleen voor een minuut of tien van het moederbord af. Daarna weer terug plaatsen. Hierbij moet wel de adapter en accu losgekoppeld zijn.

Dat chatten kun je gewoon doen. Batterij kan inderdaad een CR2025 zijn, maar ook een CR2032. De laatste word het meeste gebruikt.

Batterij hoef je niet te vervangen, deze moet alleen voor een minuut of tien van het moederbord af. Daarna weer terug plaatsen. Hierbij moet wel de adapter en accu losgekoppeld zijn.

zou het bios resetten effect hebben?

Geen idee, weet en begrijp even niet waarom de laptop niet meer wil opstarten na een lege accu. Normaal zou deze gewoon weer moeten starten indien je de adapter aansluit.

het kan zijn dat je contact van je stroom los zit, die zou je dan moeten vast solderen, ( als je dit niet vaker hebt gedaan zou ik het laten doen door een expert ).

hiervoor moet je je hele laptop uitelkaar halen en vervolgens het adaptertje vast solderen op het moederbord.

als dat het niet is kan het zijn dat je op 1 of andere manier kortsluiting hebt gehad ? in huis dat de stoppen uitsloegen ? of dat je laptop ergens vastliep ?

mvg
Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan