Laptop start niet op na svchost.exe besmetting!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel Bogers

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Berichten
10
Hallo beste mensen, ik zit hier met een redelijk groot probleem.

Mijn Dell Precision M65 was de laatste week besmet met een virus dat zich verstopte in Svchost.exe, vast iets waar jullie wel bekend mee zijn. Mijn virusscanner kreeg het virus maar niet te pakken omdat hij het telkens niet kon vinden. Verder had ik nergens last van, al kreeg ik wel iedere 5 minuten dezelfde melding.

Tot gisteren avond, ik was momenteel niet bezig met mijn laptop toen er plots een andere melding kwam, gepaard met een Windows installer balkje dat snel volliep. Ik kon amper reageren of en klapte waarschuwingsvensters open en plots was mijn virusbeveiliging uitgeschakeld! Er verschenen meer balkjes en ik vreesde dat ik gehacked werd ofzo.

Toen heb ik snel mijn laptop uitgezet. En nu is het gedaan... ik krijg hem niet meer aan!
Als ik 'm opstart krijg ik het allereerste DELL opstartscherm (met de optie F2 en F12 voor setups, hier kan ik misschien nog iets mee doen) maar zodra het balkje vol is kom ik niet op het blauwe inlogscherm, alles blijf zwart!

Net nu ik met school aan mijn Meesterproef begin om af te studeren, en mijn laptop is, naast de slome computers op school, de enige mogelijkheid die ik heb om met het Adobe pakket te werken. Dus ik heb hem best hard nodig.

Kan iemand mij helpen alsjeblieft?!
 
je komt ook niet zo ver dat je in veilige modus kan opstarten? anders moet je dat even doen. anders even proberen opstarten met je windows cd erin en opnieuw installeren. je bent dan wel alles kwijt! maar ik zie zo ook geen andere oplossing!

Succes!
 
je komt ook niet zo ver dat je in veilige modus kan opstarten? anders moet je dat even doen. anders even proberen opstarten met je windows cd erin en opnieuw installeren. je bent dan wel alles kwijt! maar ik zie zo ook geen andere oplossing!

Succes!

als junior begrijp ik dat je dit zegt. als je je windows installatieCD hebt die dezelfde versie van windows is als er nu op jou laptop staat, kan je altijd je gegevens laten overzetten.
dus wat je moet doen is:
1: laat je pc opstarten tot het dell scherm
2: druk op de knop die je nodig hebt om je bios instellingen te kunnen inkijken.
3: zoek in de bios instellingen tot je de lijst met bootable media vind. zet daat je DVD-drive als eerste, en HDD als tweede.
4: steek de Windows CD in je laptop
5: laat je laptop herstarten
6: normaal moet je pc dan wel opstarten, en op een windows scherm komen, waar je kan selecteren of je windows wil herstellen of herinstalleren. klik op opnieuw installeren en doe wat de setup je zegt.
 
Hoe start is vanuit de BIOS de laptop op in veilige modus?
Ik weet dat ik zo misschien wat gegevens kan redden, maar ik weet niet hoe.

Ik ben met mn vader al aan het knutselen. Hij is al een stuk verder. De laptop runt nou een zelfdiagnose.
 
veilige modus is ook niet alles hoor, best is Externe HDD aan je laptop hangen en Disk Copy 2.3 gebruiken, daarvoor zal je wel even een CD nodig hebben, want het moet gebruikt worden wanneer windows niet is opgestart. ook zal je Externe HDD volledig leeg moeten zijn, want dit programma kopieert echt de volledige harde schijf!
 
Ik heb nu met F8 de laptop in veilige modus proberen op te starten.
Maar zelfs dan kom ik niet in windows, om bijvoorbeeld een systeemherstel te doen of wat files te kunnen redden. Ik zie een hoop opdrachten voorbij rollen en hij blijft haken bij

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS\system32\DRIVERS\isapnp.sys

Ik weet niet of iemand hier iets uit kan opmaken?

Morgen neemt mijn oom de cd van XP mee zodat we 'm (hopelijk) via de cd op kunnen starten.
 
wat je hieruit kan opmaken is dat die bestand kapot is, ontbreekt of beschadigd is. Goede hulp kun je hier vinden: linkie!!!
 
De laptop is voor een gedeelte gemaakt maar nog steeds flink geinfecteerd.

Een programma genaamt Antivirus Plus had mijn normale AVG virusprotectie overruled en uitgeschakeld om vervolgens een 20tal virussen binnen te laten. Dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest.

De Antivirus Plus doet zich voor als een virusprotectie programma, maar zo dom ben ik niet.
Ik krijg het programma er echter niet af. Iemand wat suggesties?
 
ie word waarschijnlijk mee opgestart met windows
probeer eerst te zorgen dat ie dat niet meer doet, reboot dan naar veilige modus zonder netwerkmogelijkheden en delete dan de files van dat programma
 
Ja, mijn internet doet ook inneens best raar soms.
Zo is alles van Google zo goed als onbruikbaar. Bij google krijg ik rare zoekresultaten en ik kan de links niet aanklikken, moet ze handmatig in de adresbalk plaatsen. Ook mijn Gmail werkt niet meer, wat echt irritant is, en ik kan me op de een of andere manier niet meer aanmelden op Youtube. :evil:
Komt dat allemaal door dat programma?

Ik zal je link even proberen. Bedankt iig. :D
 
Ik dank jullie hartelijk voor de hulp. Mijn laptop is up en running, en mijn examen is gered! :D
Ik heb nog 1 probleempje maar daar maak ik een appart topic voor aan. Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan