Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
127
Hallo

Sinds gisteren start mijn notebook (Toshiba, 1,6Ghz Celeron) plots niet meer op. Ik wou deze gebruiken om mijn examen W2003 Server van zaterdag te oefenen, maar dit is wel een streep door mijn rekening.

Het power ledje brandt wel, maar er zijn geen componenten die starten. De externe voeding doet het ook prima, de laptop geeft dit ook aan.

Het zijn dus enkel de ledjes die naar behoren werken.

Waaraan kan dit te wijten zijn? En wat zou evt. de kostprijs zijn om dit te laten herstellen?


Bedankt
Jan
 
druk eens een paar keer op wat toetsen en op het touchpad...
kan zijn dat de laptop in standby modus staat


-wat het kost.... dat hangt van de tijd die het kost om het te repareren af.. en bij wie je het laat doen
 
Neen, dat heb ik allemaal al geprobeerd, dit helpt jammer genoeg niet.
:confused:
 
Wat ik vaak zie bij desktops met dit verschijnsel is dat de CPU overleden is. Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar het lijkt me toch zeker iets hardware matig. Meestal dus CPU of geheugen.
Krijg je wel beeld bij opstarten ?
 
Ik krijg ook geen beeld ...

Als RAM het probleem zou zijn, dan geeft het systeem toch een alarmsignaal?

Ik hoor net van een collega dat de batterij stuk kan zijn en dat ik eens opnieuw moet proberen met de batterij uit het toestel en enkel met de voeding in.

Nog mogelijke oplossingen buiten:
1. CPU
2. Batterij
(3. RAM)
?
 
je kan nog eens proberen om de harde schijf er eens uit en in te doen, vuil contact misschien?
 
standby modus

Hoi,
Ik heb het zelfde probleem. Bij mij blijft het halve maantje branden en start daardoor niet door. Wel op alles gedrukt wat er maar te drukken valt. Ook batterij er ui gehaald en harde schrijf schoon geblazen. De ventilator doet het nu ook niet? Ben jij al verder gekomen.

Paulboef:(
 
Ik heb mijn batterij een halfuurtje uit de laptop gehaald, en nu werkt ie terug!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan