Laptop start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneB100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo

Ik heb een vraag:
Is het mogelijk dat mijn laptop niet aan wil, doordat het batterijtje
van het moederbord leeg is? Mijn laptop wil namelijk sinds kort
niet meer aan. Wanneer ik hem aan doe, dan begint het lampje
van het opladen van de accu te knipperen. Verder branden dan
de lampjes van num-lock, caps-lock en scroll-lock. Voor de rest,
vertoont de laptop geen teken van leven. Voordat dit probleem
ontstond, moest ik elke keer bij het opstarten de tijd weer instellen.
Hierom denkt dat het batterijtje van mijn moederbord leeg is.
B.v.d. voor de reacties.

Hallo

Tot op heden ben ik nog geen enkele laptop ter herstelling aangeboden die weigerde op te starten indien het b.i.o.s. batt. leeg was.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat er geen enkele bestaat .

Merk/typenr/ouderdom kan ik niet terugvinden in uw vraag , wat vermoedelijk nuttig kan zijn voor andere toekomstige antwoorden.

Te contoleren of doen :

Probeer eens op te starten zonder batterijpack . "uiteraard met netadaptor aangesloten"

Werkt de koeling "alle voorziene ventilatoren" nog wel ??

Peter

Voordat dit probleem ontstond, moest ik elke keer bij het opstarten de tijd weer instellen

Nouja, dit wijst er toch wel heel sterk op dat je bios batterijtje leeg is...

Bedankt voor jullie reacties. Het is een compaq n610c.Hij is van ongeveer 2003 of 2004denk ik. Zonder accu opstarten lukt ook niet. Zowel met als zonder accu gaan alleen de
lampjes branden als ik hem aanzet. Voor de rest geen enkel teken van leven. Hij heeft dit
eerder gedaan, maar toen ik hem na een aantal maanden weer uit de kast haalde deed hij het weer een paar dagen. Misschien weet iemand wat het betekend als het 'laadlampje' begint te knipperen (samen met scroll, num-, en capslock) zodra ik hem probeer aan te doen.

Ik heb dit probleem ook een tijdje geleden gehad, dat hij niet op wou starten...
Ook al ging hij wel aan en begonnen de lampjes te branden...Toen heb ik de accu er ook uit gehaald maar dat haalde niks uit...Dus heb ik met de lui gebeld en die hebben hem toen mee genomen...Het probleem wees dat het moederbord bij mij kapot was..Waardoor de harde schijf niet begon te draaien...ventilators deden het dan weer wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan