Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennyVdW

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2014
Hallo,
Sinds best wel lang heb ik een probleem met mijn Toshiba Satelite (code niet te achterhalen).
Mijn scherm wilt niet opstarten, een extern scherm helpt niet.
Als ik de PC opstart draaien de fans, hoor ik de DVD speler aanschieten zoals altijd, maar er komt niet veel op het scherm. En alle lampjes branden van het moederbord.

Ik vond op internet dat alle voedingsbronnen eruit halen en dan de aanuit knop 30 seconden ingedrukt houden zou helpen, dit heb ik geprobeert, heb de batterij eruit gelaten, stak de netsnoer er weer in, en het werkte volledig.

Toen forceerde ik een uitschakeling (aanuit knop 5 sec ingedrukt houden), en stak de batterij en netsnoer er weer in.

Toen werkte het niet meer, ik probeerde het weer eens zonder batterij, ook met het trukje van 30 seconden aanuitknop ingedrukt houden, het werkte helemaal niet meer, hetzelfde effect als ervoor.

IK zou zeggen het moederbord, maar et kan toch niet, ik haal de batterij en netsnoer eruit, houd de aanuit knop 30 seconden ingedrukt, en steek alleen het netsnoer erin, en het werkt.

Dan steek ik de batterij er terug in, het werkt niet meer?

Aan de ram ligt het niet, heb al eens geprobeerd deze eruit te halen, enz, ook niet aan de ram slots.
Ik voel de processor warm worden, maar dat is altijd zo, ik voel een licht warm plekje onder de laptop na een korte tijd, alleen voel ik niets warm waar de HDD ligt, of hoeft dit altijd koud te zijn?

IK heb ontelbare keren het voedings weghaal proccess geprobeert, geen resultaat.

Kan iemand dit verhelpen, ik zou u heel dankbaar zijn.

IK heb geen ervaring met het opendoen van laptops enz, en ook is er geen garantie meer op de laptop.

Alvast bedankt,

Lenny VdW.

EDIT: Heb ook al andere voeding geprobeert, geen resultaat, ik gebruik nog steeds een toshiba adapter.

Laatst bewerkt:
Als je het type nummer wilt achterhalen, googel eens op Toshiba Satelite en bekijk dan de afbeeldingen.
Wellicht dat die van jou voorbij komt.

Begrijp ik het verder goed dat hij het doet als je de batterij er uit haalt en alleen op netstroom opstart/werkt?
De batterij kan best roet in het eten gooien, zeker als ze al wat ouder is.

In dat geval alleen op netstroom werken. Je kunt dan natuurlijk een nieuwe batterij aanschaffen, maar of dat loont bij je (oude) laptop?
Het feit dat hij het soms wel en soms niet doet kan toch aan het moederbord liggen. Eigenlijk zit alles op het moederbord, voedingen en computer video kart, zelfs een deel van het geheugen.

Misschien moet je accepteren dat het einde van je laptop gekomen is? :confused:

succes ermee.

Hij werkte eerst, maar nu ook niet meer op netstroom, maar ik moet hopen op goede resultaten voor een goed resultatenblad op 14 februari, voor een nieuwe pc, valt dit echt niet te fixen?

Anders eens proberen de HDD eruit te halen en dan proberen te runnen?Van wat ik heb gehoord kan een laptop zonder HDD toch nog aan het BIOS scherm komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan