Laptop start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drooper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop (sony vaio) gekocht.
Ik wilde hem vanmorgen opstarten maar na het scherm met VAIO komt er volgend bericht:

The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum.

Via F8 raakt ik niet in safe mode !!!!
Het enige wat ik kan doen is tijdens het opstarten op F2 drukken, dan kom ik terecht op Phoenix TrustedCore (tm) Setup Utility
Geen idee wat ik hiermee kan aanvangen.
Ik heb al wat rondgekeken en ik zou het probleem kunnen oplossen door vista opnieuw te instaleren. Maar ik heb geen cd/dvd van windows, enkel mijn productcode op onderkant van laptop.

Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Graag wat hulp.

Beste Drooper,

Volgens mij zit er niets anders op dan Windows op nieuw te installeren. Je mag de versie van Windows die op je productcodestikkertje onder op je laptop staat illegaal downloaden bijvoorbeeld via iets dat op dit forum altijd geknipt wordt ;) als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is gewoon toegestaan alleen je moet daarbij wel zorgen dat je de code die onder op je laptop staat gebruikt.

Als je niet precies weet hoe het downloaden in zijn werk gaat, kun je ook een cd'tje van de bijbehorende Windows versie (als het goed is gratis) aanvragen bij de fabrikant van je laptop. En hem op deze manier installeren.

Zorg er wel voor dat je een schone installatie uitvoert (je systeem dus eerst formatteren). Dit kan met de cd zelf. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Patrick Miah

Er staat een verborgen Recovery partitie op de HDD. Als je tijdens het starten F10 indrukt kom je in de recovery mode. Hiermee wordt de laptop weer teruggebracht naar de zoals bij levering. Aanwijzingen op het scherm volgen.

Dat klopt, de recovery staat op een verborgen partitie op de harde schijf.
In de documentatie bij je notebook staat de procedure om de recovery uit te voeren.

Laptop van een paar dagen oud!!!
Gelijk terug naar de winkel en laat ze daar maar in orde maken..

Hoi,

Ben het met maikel9 eens!
De laptop is nieuw, dus heb je garantie! Ga hier zelf niet mee knooien als je er niet veel van af weet! Dat gaat alleen maar te goede van je garantie!!
Gr,
Chico.

tja ik had er overheen gelezen dattie net nieuw was, k zou dat ook maar doen ja. t is wel makkelijker natuurlijk.:thumb:

De foutmelding kwam en dan weer niet. De laptop ging of ging niet. Ik besloot hem dan maar terug te brengen, de avond ervoor en de ochtend zelf werkte hij terug perfect :confused:
Toch maar proberen om nieuwe laptop eruit te halen.
Ik dus naar de dienst naverkoop en die persoon zei dat er niets mis was :mad:
Ik keek echt uit naar een nieuwe, dus blijven proberen en moeilijk doen dat hij soms werkte en dan weer niet.
Die gast zat nog wat te prutsen en was constant bovenaan het touchpad bezig. De meeste onder jullie weten wel dat je rechts kunt scrollen en bovenaan tussen tabbladen kunt wisselen. Maar het technisch personeel bij media markt dus niet :p
De laptop wisselde constant tussen de tabbladen door meneer zijn onhandigheid, dus besloot hij dat er een fout in de hardware(???) zat.
Ik dus met nieuwe laptop naar huis :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan