Laptop start om de seconde opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

llukas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
3
Hallo beste lezer,

De laptop van de buren deed raar en ik ging er maar eens na kijken.
Het probleem van de laptop was dat hij soms uitviel zonder enkele foutmelding etc.
Ik heb er Windows 8.1 opgezet (van Windows 7) Het probleem was tijdelijk verholpen totdat het na twee dagen weer voorkwam.
Nu was ook het probleem dat het geluid niet deed ondanks dat alle drivers waren geïnstalleerd.
Ze hebben toen de laptop 3 dagen niet gebruikt totdat ik hem aandeed en hij uitging, vervolgens weer opnieuw aanging en uitging, net zolang totdat hij wel aanbleef en opstartte. Hij startte op totdat hij het Windows 8 laadscherm had gehad en vervolgens kreeg ik een zwart scherm voor 4seconden en viel hij weer uit.
Ik heb ook alles van binnen even schoongemaakt en ook ben ik in de BIOS gegaan om de opties te resetten naar de normale stand. Daarna probeerde ik er weer Windows 7 op te zetten maar toen viel hij na een minuut ook uit. Ik heb geen idee wat te doen.
Het is een :
HP Pavilion DV7

Vragen zijn altijd welkom!

- llukas
 
Heb je de logboeken al na gekeken van Windows (onder beheer van mijn computer)
En ... als je boot van een live CD/USB, WinPE of een Linux versie.. dus ZONDER te installeren... crasht ie dan ook?
Dat zegt mogelijk iets over de harde schijf...
Hebben ze nog garantie? Dan gewoon inleveren...in de winkel...
 
Geef het type van je laptop op (xxxxED of xxxxDX).
Heb je als eerste de chipset-driver geïnstalleerd? Veilige modus geprobeerd (meestal F8 tijdens de boot maar kan ook een andere toets zijn), kijk in de handleiding.
Ga naar de site van HP, voer het typenr. in om de juiste drivers binnen te halen.
Installeer als eerste de chipset-driver en dan pas de rest.
 
Hallo

Bovenstaande symptomen kunnen ook komen doordat deze laptop al gedateerd is ... "HP Pavilion DV7" , en nooit eens zuiver/stofvrij is gemaakt ...

Het gedateerd zijn heeft er niet veel mee te maken .... het nooit stofvrij maken veel meer ....

Met deze symptomen , en zonder deze laptop onder handen te hebben gehad , gok ik op een door oververhitting van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset...

Dit komt uiteraard niet zo maar uit de lucht gevallen ... er zijn dan wel voorafgaand de nodige signalen ... uiteraard dien je deze wel te herkennen...

Persoonlijk zou ik beginnen met de c.p.u./g.p.u. heatpipe radiator en fan te controleren op stofophoping.

Mocht er een stoftapijt aanwezig zijn , weet je jammerlijk genoeg hoe laat het is .

Uiteraard hoop ik voor u dat ik met al het bovenstaande geen gelijk te hebben ...

Peter
 
Heb je de logboeken al na gekeken van Windows (onder beheer van mijn computer)
En ... als je boot van een live CD/USB, WinPE of een Linux versie.. dus ZONDER te installeren... crasht ie dan ook?
Dat zegt mogelijk iets over de harde schijf...
Hebben ze nog garantie? Dan gewoon inleveren...in de winkel...

Hallo, ik heb de logboeken niet nagekeken aangezien ik nieteens in Windows zelf kom, hij valt al uit bij het booten (dat je Windows logo ziet) En garantie zit er nietecht bij aangezien ze de laptop al 3jaar hebben..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan