laptop start op en loopt vast op windows 7 teken

Status
Niet open voor verdere reacties.
download hier ubuntu http://ubuntu.com en zet het op een cd'tje ubuntu is veel beter of download een windows 7 bootcd en kijk de product key van je cdhoes

Ik weet wel zeker dat het beter is dan Windows hoewel ik zelf met Mint werk.
Voor iemand die vanuit Windows eens Linux wil gebruiken, is Mint de oplossing! Werkt out of the box, geen toestanden en cdtjes nodig voor drivers. Ook niet zoals bij Ubuntu achteraf nog iets te moeten doen, alles zit op de DVD versie.

http://www.linuxmint.com/release.php?id=18
en neem dan van de 2 bovenste versies die voor jou, dus of de 32 of 64 bit.

Maar......toch zou ik graag eens de ouderdom van de laptop willen weten, want die mis ik ergens.

Lange Pier, dat vroeg ik mijzelf ook al af......zelf erin gezet wil niet zeggen dat het dan kan werken.....daarom mijn eerdere bericht hierboven.

Laatst bewerkt:
Vraag mij ook af waarom sommige menen een Linux distro door iemand strot te willen duwen, zie het nut er niet van in en het wordt vaak aangekaart als iemand een probleem met zijn windows installatie heeft, waarom?

Met een Knoppix DVD kan ik mij dat indenken om de windows installatie weer flot te trekken of de files veilig te stellen maar voor de rest.........

Alleen om te kijken of er geen hardware kaduuk is. Dus dat is helemaal geen verkeerde insteek. Ik zeg er verder toch niet bij dat hij dit dan moet gaan gebruiken. Het is een goed bedoelde tip...jammer dat jij dit niet op die manier kan zien. Ik zelf ben de laatste die iemand wat in zijn strot wil douwen...aangezien ik daar zelf een gruwelijke hekel aan heb.

Laatst bewerkt:
ps. Een Linux CD of DVD is een LIVE-CD/DVD en dat betekend dat je de cd of dvd kunt gebruiken ZONDER dat je het moet installeren.

Daarom gaf ik de tip want je kunt dus met zo'n live cd/dvd je pc of laptop testen of alle hardware wel okee werkt. Je kan alles met de live cd/dvd, je hoeft het dus niet installeren. Het doet verder ook niets op je pc, dus je Windows blijft in tact. Als je "uitgespeeld" bent dan sluit je de cd/dvd gewoon af en bij herstart van je pc/laptop is alles weer normaal. Vind je het leuk om het uit te proberen dan is zo'n live cd/dvd werkelijk een fantastisch iets.

En over dor de strot duwen wil ik nog even iets zeggen: in winkels word mij regelmatig iets door mijn strot geduwd, namelijk Windows op een pc of laptop. Dat heet koppelverkoop en dat mag volgens mij niet eens. (Overigens wil ik een nieuwe 14"laptop met Win 7, maar helaas mevrouwtje........Windows 8 is het enige wat we hebben.....ggrrr)
Dus de stelling van Lange Pier wil ik daarmee nog even onderstrepen.........en juist daarom duw ik namelijk niemand wat door zijn strot, aangezien MS dat al doet.
Dat wilde ik nog even zeggen.

Denk dat je je teveel aangesproken voelt, er zijn anderen die dat regelmatig doen, live dvd's zijn niet het probleem maar verkondigen dat er een Linux distro opgezet moet worden omdat het veel beter is terwijl de TS gewoon windows wil houden.
Dat Microsoft een commerciële firma is met al zijn onhebbelijkheden is, lijkt mij, algemeen bekent maar daar gaat het hier niet over.

Had ook liever gehad dan je met een Linux distro alles kan doen maar helaas is dat niet zo, Linux distro's zijn nooit een echte concurrent van Microsoft producten geworden daarvoor is het teveel versnippert.

Ik doe toch echt alles met mijn linux Mint, alleen speel ik geen games. En voor de liefhebbers van games, dit is in opmars bij Linux.

Commercieel of niet........Wil ik de licentie niet, dan koop ik dus een pc met een installatie Windows erop, maar kan het niet gebruiken, want ik zet geen vinkje bij de licentie. Maar ondertussen heb ik wel betaald voor dat gedoe maar krijg het nergens terug als ik weiger het te gebruiken.

Maar nee, daar gaat het niet om, maar ik wilde duidelijk maken dat je wel degelijk met een Linux cd/dvd dingen kan opsporen zonder dat je het hoeft te installeren. Je woorden deden nu echt alsof ik (of wie dan ook) Linux in zijn maag wilde splitsen, maar nee hoor.......verkeerde conclusie.

Ontopic: hoop dat de TS nog een antwoord geeft op onze vraag, of hij zelf de andere videokaart erin heeft gezet en of hij echt weet of die in orde was. En hoe oud de laptop is, dat wil ik nog even weten. En misschien dat zijn geheugen niet meer in orde is, dat kan ook nog. Dus ik zou zeggen, even langs de pc-dokter voor de zekerheid. Wij kunnen zo achter onze eigen pc ook niet zo zien wat er mis is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan