laptop start vanzelf opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Hallo,

Kunnen jullie mij helpen? Mijn laptop gaat af en toe vanzelf uit en start dan weer op.

Gr. Ria

Als het updates zijn dan is er vast wel even iets op het scherm te zien. Toch geeft ik onderstaande link voor informatie hierover. In Windows 10 kan je dat vanzelf opnieuw opstarten uitschakelen.

https://docs.microsoft.com/nl-nl/windows/deployment/update/waas-restart

Raadpleeg anders de logboeken om iets te vinden over wat op dat moment gebeurde. Lees hier hoe:

https://windowsinstructed.nl/hoe-open-windows-logboek-windows-10

Zelf heb ik er last van dat Malwarebytes dit doet. Daarna krijg ik wel altijd een mededeling dat het programma is bijgewerkt en een scan heeft gedaan. Voor dat laatste moet een virusscanner opnieuw opstarten. Wat ik ermee wil zeggen dat is dat je zelf bepaalde zaken moet proberen uit te sluiten door programma's (systeemvakje en taakbalk) af te sluiten of programma's niet toe te staan om updates op te halen. Updaters zijn vaak slecht geschreven. Indexeren is voor mij evengoed een verdacht en ook een belastend proces. Windows indexeert zelf voor snellere zoekacties, bij Windows 10 moet je hiervoor de betreffende service uitschakelen. Een programma wat een complete lijst opstelt van alles wat er op de computer opstart is AutoRuns Zoek je de onbekende namen met Google dan weet je al snel meer over wat deze doen en wat de nut en noodzaak ervan is.

Houdt de temperaturen in de gaten, hiervoor kan je Open Hardware Monitor gebruiken. Temperatuursensors kunnen goed werk verrichten, voelt de laptop warm aan op dat moment of is die aan schoonmaak toe? Maar ze kunnen ook defect zijn. Hiervoor kan je eens proberen om de grenswaarden heel hoog in te stellen in de BIOS of Setup. Maak dan notities van wat je verandert en ook de waarden bij het uitschakelen hiervan

Start op van een bootbare schijf om te ontdekken dat het aan de hardware of aan het systeem ligt.

Werk je in een bepaald programma zoals dat je altijd de browser open hebt, pas dan de instellingen hiervan aan. Een browser bijvoorbeeld de tijdelijke Internetbestanden wissen of bij een spel deze in een lagere resolutie spelen. Grafisch heeft een computer het makkelijker wanneer "Airo" is uitgeschakeld en in het stuurprogramma de schuifbalk tussen Snel en Kwaliteit naar snel wordt geschoven. Ik verdenk de grafische kaart of chipset en met name het grafisch geheugen.

Geef de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te laten controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan