Laptop start zeer traag op na installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jabtim

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een laptop die op een gegeven moment zeer traag werd. Er zat vista op en ik heb zelf een versie van windows 7 geinstalleerd. Deze installatie verliep zeer traag en de laptop is dus nog steeds traag. Geheugen en harddisk zijn vervangen zonder resultaat. Nu kwam ik erachter dat zonder de netspannings adapter de laptop snel opstart. Met netstroomadapter dus niet. Heb een andere universele adapter gehaald zonder resultaat.
Vreemd blijft dat de laptop op accustroom wel goed opstart.
Weet iemand hier iets van?
Alvast mijn dank.

Andre

En leg maar eens uit waarom dan.
een illigale versie hoeft niet altijd een goede installatie te zijn.. Je weet nooit hoeveel trojans je mee naar binnen neemt met illigale downloads. Als jij mij kan overtuigen dat "alle" windows 7 downloads(de illigale natuurlijk) supervlot gaan en geen enkel virus bevatten, ga je gang.

Jabtim:
Inderdaad raar dat het alleen met je adapter eraan traag gaat..
Misschien dat 1 van de andere mensen hier een oplossing voor weet..

Heb je al een keer memtest gedraaid?

hoeveel werkgeheugen heb je op je laptop zitten?

dat is verreweg het enige wat ik kan verzinnen waarom je laptop slechter zou lopen=/

het is erg vaag dat die raar loopt wanneer die aan oplader ligt. Omdat die dan juist max stroom moet krijgen. behalve werkgeheugen geen idee, succes=/

een illigale versie hoeft niet altijd een goede installatie te zijn.. Je weet nooit hoeveel trojans je mee naar binnen neemt met illigale downloads. Als jij mij kan overtuigen dat "alle" windows 7 downloads(de illigale natuurlijk) supervlot gaan en geen enkel virus bevatten, ga je gang.

Jabtim:
Inderdaad raar dat het alleen met je adapter eraan traag gaat..
Misschien dat 1 van de andere mensen hier een oplossing voor weet..

Heb je al een keer memtest gedraaid?

ja oke illegale download kunnen virussen bevatten.
Maar als je een cd van een orginele cd van een vriend gebruikt en die op jou pc installeerd met zijn code dan is het ook illegaal.
Maar dan heb je geen virussen op je pc.
En er werd niets gezegt over een ilegale download.

Groeten Cees.

ja oke illegale download kunnen virussen bevatten.
Maar als je een cd van een orginele cd van een vriend gebruikt en die op jou pc installeerd met zijn code dan is het ook illegaal.
Maar dan heb je geen virussen op je pc.
En er werd niets gezegt over een ilegale download.

Groeten Cees.

en ondertussen is er nog niks zinnigs toegevoegd door jou aan dit probleem.
Laten we eerst maar eens wachten op wat jabtim te melden heeft op de reacties die wel inhoudelijk waren tot het onderwerp ;)

Hallo,

Dank je wel voor de reacties. De Versie van windows 7 is legaal aangeschaft.
Ik heb weel de volgende mededeling. De originele adapter, die kapot is, had een vermogen van 65 watt, voltage 18,5 volt.
De universele adapter heeft een vermogen van 90 watt bij 19 V
Is dit een probleem.

Gr.

Andre

Ik vind het maar raar.
ik weet wel dat electriciteit uit het stopcontact ook weer deels teruggaat. bij de meeste accu's heb je dit niet.
misschien vormt dat het probleem. alhoewel ik niet zou weten hoe:p

Heb je tijdens de installatie van win7 wel geformatteerd? Je hebt namelijk 2 opties. huidige Cschijf behouden of huidige Cschijf verwijderen en een nieuwe maken.

Suc6

Laatst bewerkt:
Blueliner

Hallo,

Dank je wel voor de reacties. De Versie van windows 7 is legaal aangeschaft.
Ik heb weel de volgende mededeling. De originele adapter, die kapot is, had een vermogen van 65 watt, voltage 18,5 volt.
De universele adapter heeft een vermogen van 90 watt bij 19 V
Is dit een probleem.

Gr.

Andre

Het merendeel van de de tijd waarom een pc traag opstart is omdat idd je RAM geheugen te klein is. Hoeveel Ram zit er in je laptop?
Als je RAM geheugen groot genoeg is kan het ok liggen aan je PSU! Als die onvoldoende stroom kan leveren vertraagd deze jou systeem.
Kijk ook eens naar je processor? Als deze niet sterk genoeg is loopt het ook niet zoals het moet .
Je Adapter, indien die compatibel is mag normaal geen probleem vormen.
Kijk eens welke versie van Office er geïnstalleerd is?
Bv Windows 7 en office 2007 hebben al snel minimaal 1 GB Ram nodig om vlot te draaien.Ook ander installaties van software kunnen het opstarten of je pc traag maken.
Veel oudere modellen zijn gewoon niet capabel zware softwareproducten op te starten.

Kan je eens al jou hardware kenmerken doorgeven? en de software die er op geïnstalleerd staat? Dan kunnen we eens zien waar het probleem zich bevindt.

Grtz
Blueliner

Het enige wat er op staat is een originele windows 7 home premium 32 bit.
Eigenschappen laptop :

Processor-kloksnelheid 1660 MHz
Processorfamilie Intel Core Duo
Front-side bus processor 667 MHz
Externe cache 2048 KB
80 Gb sata harddisk
2 GB DDR 2 geheugen 800 MHz

blueliner

Eigenschappen laptop :

Externe cache 2048 KB
80 Gb sata harddisk

En je powersupply unit wat is die zijn vermogen??

Eigenschappen laptop :

Externe cache 2048 KB
80 Gb sata harddisk

Wat je zeker al moet doen is defragmenteren en je register opkuisen.

Voor je register kan je hier terecht http://www.uniblue.com/software/registrybooster/
Is betalend maar je kan hem ook laten scannen om te zien of je register fouten bevat. Ik zelf kuis mijn register regelmatig op wat mijn snelheid echt ten goed komt.
Is hij daarna nog traag dan zou het kunnen liggen bij je PSU of processor. 2Gb Ram 800Mhz is voldoende maar 1.6 Mhz voor processor is min.

Wat je zeker al moet doen is defragmenteren en je register opkuisen.

Voor je register kan je hier terecht http://www.uniblue.com/software/registrybooster/
Is betalend maar je kan hem ook laten scannen om te zien of je register fouten bevat. Ik zelf kuis mijn register regelmatig op wat mijn snelheid echt ten goed komt.
Is hij daarna nog traag dan zou het kunnen liggen bij je PSU of processor. 2Gb Ram 800Mhz is voldoende maar 1.6 Mhz voor processor is min.

je kan ook cc cleaner gebruiken dit is gratis:)

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

en verder inderdaad even schijf defragmenteren:).

Ik weet niet of je core snelheid zo veel uitmaakt in verband met het snel opstarten. Wel weet ik dat veel netbooks ongeveer dezelfde configuratie hebben als jouw notebook en daar wordt enkel windows 7 basic/starter ofzo opgedraaid. Maar naja dit verklaart allemaal nog niet waarom die op accu wel snel draait en aan de adapter niet. Hier heb ik geen goed antwoord op=/

enige mogelijkheid voor mij zou zijn dat die ipv van energie van de batterij verbruikt rechtstreeks alleen stroom van adapter gebruikt en door een redelijk defecte adapter niet meer genoeg stroom krijgt. Dit zou echt behalve opstarten ook tal van andere gevolgen hebben. Ik denk alleen dat dit het niet is omdat laptops volgens mij altijd van de batterij consumeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan