Laptop te oud voor draadloos netwerk??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk heb je ook nog een vraag- of uitroepteken staan ergens in je apparaatbeheer.
Wanneer je de eigenschappen opvraagt van het vraag/uitroepteken en je gaat naar tabblad Details en selecteerd in de lijst hardware id's, welke code staat er dan ?

Groeten Marcel

7471_afbeelding_014.png

dit moet ik tog kunnen zien uiteindelijk?

Bijlagen

• 7471_afbeelding_014.png
    7471_afbeelding_014.png
    56,3 KB · Weergaven: 24
Als alles goed is geinstalleerd wel ja.
Zie je dat niet dan ?

Groeten Marcel

ik zou niet precies weten waar dat moet zijn.. bij netwerk verbindingen zie ik er maar 1 en dat is de gene waarmee ik nu surf

en ik heb alle drivers gedownload en geinstalleerd zelfs teveel denk ik maarja beter teveel dan dat ik wat mis..

en die automatische update's van windows xp blijven maar binnen komen eerst ws die 45 bezig en nu komt er om de minuut ff 1 update maar dat al een half uur lang ofso.

je hebt blijkbaar geen draadloze adapter. Bij de specs van jouw machine op de HP site stond er ook "draadloos bij bepaalde modellen". Zie je iets op je toetsenbord (meestal ergens op een functietoets) een icoon van een antenne. Soms zit er ook een knopje langs de zijkant van de laptop.

Anders zal er niks anders opzitten dan een draadloze USB adapter of zo aan te schaffen.

Kijk ook nog eens goed na welke kanaal je WLAN gebruikt. Ik heb ooit een laptop gekocht in Nederland, die kon maar kanalen 1 - 11 aan. Terwijl mijn netwerk op kanaal 13 zit. Hebben ze gelijk een Europeese kaart ingestoken...

dat van die kanalen begrijp ik niet kan je wat meer uitleg geven?

Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt blijkbaar geen draadloze adapter. Bij de specs van jouw machine op de HP site stond er ook "draadloos bij bepaalde modellen". Zie je iets op je toetsenbord (meestal ergens op een functietoets) een icoon van een antenne. Soms zit er ook een knopje langs de zijkant van de laptop.

Anders zal er niks anders opzitten dan een draadloze USB adapter of zo aan te schaffen.

dat zij iemand ookal tegen mij of er geen icoontje ofso stond maar vooralsog zie ik niks...

ik ga denk ik toch maar kijken voor een netwerk adapter maar zit te kijken en kom er niet wijs uit

welke zou geschikt zijn voor me laptop? niet te duur..

in die bijlage die je gepost hebt met wat je ziet. Daar staat enkel een 1394 (firewire) en lan-adapter. Je hebt dus geen draadloze adapter in je pc zitten. Qua wireless usb adapters, er is keuze genoeg. Google maar eens rond of zie eens op sites zoals van D-Link, Netgear, TP-link...
De router/modem waarmee je op Internet bent aangesloten, dient dan natuurlijk ook draadloos te kunnen werken. Controleer dit ook maar. Het is niet de bedoeling om van de buren hun draadloos netwerk gebruik te maken.

in die bijlage die je gepost hebt met wat je ziet. Daar staat enkel een 1394 (firewire) en lan-adapter. Je hebt dus geen draadloze adapter in je pc zitten. Qua wireless usb adapters, er is keuze genoeg. Google maar eens rond of zie eens op sites zoals van D-Link, Netgear, TP-link...
De router/modem waarmee je op Internet bent aangesloten, dient dan natuurlijk ook draadloos te kunnen werken. Controleer dit ook maar. Het is niet de bedoeling om van de buren hun draadloos netwerk gebruik te maken.

oke oke ja dat is wel wat duideijker allemaal maar is zovel keuz hoe weet ik welke de beste voor mij laptop is?
en de prijzen zijn ook verschillend van een 10tje tot 50 euro's

gaat het per afstand van het draadloze modem de prijz ofso? bijvoorbeeld voor 10 meter 10 ero of voor 50 meter afstand 50 euro of zeg ik nu iets raars?

en nee kzit op kamerwoning en daar heb je internet maar alleen draadloos met wachtword en aagezien die mensen al zijde dat het waarscheinlijk niet kon alleen met usb adapter.., dusja

dat van die kanalen begrijp ik niet kan je wat meer uitleg geven?

In Nederland zijn voor standaard dradloze netwerken (b of g standard) de kanalen 1 - 13 beschikbaar. In America alleen 1 - 11. Zit je draadloos netwerk toevallig op 12 of 13, en kan je netwerk kaart dat niet aan, dan vindt je je netwerk niet. Een kwestie van eens in de router kijken.

Probeer ook nog eens http://www.metageek.net/products/inssider/ te downloaden. Dan zie je, of je een werkend Wifi adapter hebt.

Alle adapters zijn goed genoeg, maar deze is wel erg groot. Dat is wel wat kwetsbaar als je de laptop op je schoot hebt, want dan beschadigt het gemakkelijk. Ik zou zelf veel liever een mini adapter nemen, die merk je nauwelijks als je ze in een usb poort stopt. Vaak kun je ze er zelfs gewoon in laten zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan